Aradراهنمای مناسب برای کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد محصولی جذاب صحبت کنیم که هر وقت حرف از مهمانی، یا یک مجلس و مراسم رسمی به میان می‌آید معمولا اولین انتخاب اکثریت خانم‌هاست؛ کفش‌های پاشنه بلند. در این مقاله شما مطالبی در مورد ویژگی‌های کفش‌های پاشنه بلند، توصیه‌هایی در مورد نحوه خریدشان، معرفی انواع کفش‌های پاشنه بلند و لباس‌های مناسب برای استفاده از انواع کفش‌های پاشنه بلند را مطالعه می‌کنید. در انتها هم سعی می‌کنیم با پیشنهاد چند کفش پاشنه بلند، برشی صحیح و مفید از دنیای این محصولات را برای شما به نمایش بگذاریم و تا حد امکان به پرسش‌ها، ابهامات و نیازهای شما در مورد کفش‌های پاشنه بلند پاسخگو باشیم.

 

 

ویژگی کفش‌های پاشنه بلند زنانه

  • زیبایی

شاید تعداد معدودی از خانم‌ها پیدا شوند که کفشی جز کفش‌های پاشنه بلند را به عنوان زیباترین و شکیل‌ترین کفش‌ها معرفی کنند، اما اکثریت خانم‌ها به اتفاق معتعقدند که کفش‌های پاشنه بلند زیباترین نوع کفشی است که یک خانم می‌تواند برای مجالس بزرگ و شیک مانند عروسی و تولد، یا برای جلسات و مراسم‌های رسمی انتخاب کند.

 

  • تنوع بالا

کفش‌های پاشنه بلند این زیبایی از عناصر زیادی وام‌دار است. عناصری چون: تنوع زیاد جنس مواد اولیه، تنوع بالای طرح‌های ظاهری و مدل‌های پاشنه و تنوع بالای رنگ‌هایی که می‌توان برای کفش‌های پاشنه بلند در نظر داشت.

 

  • ست‌پذیری بالا

کفش‌های پاشنه بلند با بسیار از استایل‌های گوناگون و رنگارنگ می‌تواند منطبق شود و یک تیپ ظاهری عالی را برای افراد تشکیل دهد.

  • محبوبیت بالا

این کفش‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که هر مدل از آن‌ها را پای بسیاری از فرهیختگان و افراد سرشناس جهان دیده‌اید یا این افراد راجع به این کفش نظری داده‌اند. مثلا:
مریلین مونرو بازیگر معروف می‌گوید: من نمیدانم کفش پاشنه بلند را چه کسی اختراع نموده، ولی می‌دانم همه زنان خیلی به او بدهکارند.
یا ویکتوریا بکهام خواننده و طراح مشهور لباس می‌گوید: من فکر می‌کنم بهترین ویژگی یک زن اعتماد بنفسش است، اما اعتماد به نفس به روشی فروتنانه نه مبتکرانه، من معتقدم کفش‌های پاشنه بلند نظر هر کسی را به ما جلب می‌کند.

 

  • متفاوت نمودن قد و استایل خانم‌ها

یکی از بارزترین ویژگی‌ها و مزیت‌های کفش‌های پاشنه بلند، افزایش قد و قامت خانم‌هاست، این ویژگی خصوصا برای خانم‌های که ریز نقش بوده و بخاطر کوتاهی قامت دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شوند بسیار مفید است و می‌تواند در ارتقاء روابط اجتماعی این افراد نقشی موثری را ایفا کند. همچنین این کفش‌ها با ایجاد قوس بیشتر در ناحیه کمر، قفسه سینه را جلو تر از حالت عادی نشان داده و اصطلاحا فرد را کمرباریکتر نشان می‌دهند.

  • عضلانی نمودن ساق پا

به علت فشاری که هنگام پوشیدن این کفش به ساق پا و عضلات پشت آن وارد می‌شود، در صورتی که ساق پای فرد چاق باشد، این چربی‌ها می‌سوزند و در صورتی که فرد پای چاق نداشته باشد منجربه عضله سازی پا می‌شود.

 

  • حمایت مناسب از قوس پا

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کفش‌هایی با پاشنه حداکثر پنج سانتی‌متری به خوبی از قوس کف پا و شکل کلی آن در هنگام راه رفتن حمایت می‌کنند در حالی که اکثرا کفش‌های تخت و بدون پاشنه باعث کشیدگی آشیل و عضلات انتهای ساق می‌شوند و در بلند مدت درد قوس کف پا را با خود به همراه دارند.

 

  • مناسب نبودن برای کاربرد روزمره

این کفش‌ها به معنای واقعی برای مجالسی که در چند ساعت به اتمام می‌رسد و شاید ماهی دو الی سه بار پیش بیاید طراحی شده است، نه برای استفاده در کارهای روزمره. قطعا چند ساعت پاشنه بلند پوشیدن در محیط اداره یا چند ساعت راه رفتن با این کفش‌ها در خیابان طاقت فرسا است، خصوصا اگر بخواهید این کار را برای چند روز متوالی تکرار کنید.

 

  • مناسب نبودن برای استفاده در طولانی مدت

هرگز از کفش‌های پاشنه بلند برای مدت زمان طولانی، یعنی به صورت روزانه و برای مدت چند ماه یا یک سال استفاده نکنید. این کار می‌تواند آسیب‌های جدی به زانوان، کمر و ستون فقرات شما وارد کند. باید از این کفش در جای خود و به اندازه استفاده شود.

توصیه‌هایی در مورد خرید کفش‌های پاشنه بلند

  • رفتن سراغ برندهای معتبر

برای خرید کفش‌های پاشنه بلند حتما از برندهایی که خود را از قبل اثبات کرده‌اند خرید کنید، زیرا غیر استاندارد بودن کفش‌های پاشنه بلند بیشتر از غیراستاندارد بودن سایر مدل‌ها آسیب‌زاست.

 

  • پاشنه ‌بلندی برای موقعیت‌های مختلف

اگر می‌خواهید فقط یک کفش پاشنه بلند انتخاب کنید و از آن برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کفش‌هایی با طول پاشنه متوسط و رنگ تیره (ترجیحا) مشکی استفاده کنید. چنین کفشی مناسب موقعیت‌های مختلفی بوده و با لباس‌های زیادی هم ست می‌شود.

  • توجه به محل اتصال پاشنه به کف کفش

هنگام خرید خوب به این قسمت دقت کنید و از محکم بودن این اتصال اطمینان حاصل کنید. اگر این اتصال محکم و مناسب نباشد به چند ضربه و اندکی فشار ممکن است پاشنه از کفش جدا شود و دیگر آن کفش مناسب استفاده‌تان نباشد.

  • توجه به شیب بین پاشنه و پنجه

بین پاشنه این کفش‌ها و پنجه فاصله‌ای وجود دارد که با زیره و کفی شیب دار پر شده است. هرقدر این شیب بیشتر شود، حفظ تعادل با آن کفش‌ها سختر شده، و تحمل وزن روی پاشنه‌ها سخت و سخت‌تر می‌شود. پس سراغ زیره‌ای با شیب ملایم بروید تا هم تعادل را بهتر حفظ کنید هم فشار زیادی روی کمر و زانوانتان وارد نشود.

  • توجه به لطافت جنس کفش

هنگام خرید کفش‌های پاشنه بلند حتما جنس آن را با دست امتحان کنید. کفش‌هایی که رویه خشک وسفتی دارند هنگام راه رفتن از خود انعطافی نشان نداده و پاهایتان را می‌زنند یا باعث ایجاد خطوطی عمیق روی سینه پاهای‌تان می‌شوند. کفش‌های پاشنه بلند گاهی در قسمت بدنه سفت و سخت می‌باشند که در این صورت به جای منطبق شدن با پا، پا را به شکل خود در می‌آورند. گاهی هم در قسمت کفی سفت و سخت هستند که در این صورت مشکلاتی را برای کف پا خصوصا در ناحیه پاشنه به وجود می‌آورند. مشکلاتی مانند میخچه در پاشنه پا

  • توجه به سایز کفش

هنگام خرید حتما مطمئن شوید که سایز کفش‌های پاشنه بلند برایتان مناسب است. کوچک بودن سایز در این کفش‌ها را هرگز نمی‌توان تحمل کرد، زیرا به خودی خود در کفش‌های پاشنه بلند فشار بر قسمت پنجه زیاد است و امکان تحمل فشار مضاعف ناشی از کوچک بودن کفش برای انگشتان وجود ندارد. بزرگ بودن سایز کفش‌های پاشنه بلند هم می‌تواند سبب لق زدن کفش،‌ بهم خوردن تعادل و پیچ خوردن یا حتی شکستگی استخوان‌های مچ پای‌تان شود.

  • توجه به کفی کفش

کفی کفش در حس راحتی پاها نقش مهمی دارد. گاهی در برخی از کفش‌های پاشنه بلند جنس کفی‌ها از پلاستیک سفت یا چوب است که راه رفتن روی با این کفش‌ها بسیار سخت است. کفی‌های چرمی نرمی و لطافت مناسبی را زیر پاها برقرار می‌کنند. همچنین کفی در کفش‌های پاشنه بلند باید ضخامت بیشتری نسبت به سایر کفش‌ها داشته باشد تا بتواند قوس زیاد موجود در کف کفش‌های پاشنه بلند را پوشش دهد.

  • توجه به بند نگه دارنده

در برخی از صندل‌ها یا کفش‌های پاشنه بلند یک بند طراحی شده که روی مچ پای فرد بسته می‌شود تا فرد بتواند راحت‌تر از کفش استفاده کند، اگر کفش انتخابی شما از این بندها داشت کفش را امتحان کنید و مطمئن شوید که این بند روی برآمدگی مچ پای‌تان قرار نگیرد.

  • توجه به اندازه پنجه‌ها

در کفش‌های معمولی اندازه مناسب پنجه کفش دقیقا متناسب با اندازه پنجه پاهای شماست اما در کفش‌های پاشنه بلند، به علت اختلاف سطح پاشنه و پنجه و فشاری که روی پنجه‌ها می‌آید، پنجه‌ها پهن‌تر شده و فضای بیشتری را می‌طلبند.

توصیه‌هایی در هنگام استفاده از کفش‌های پاشنه بلند

  • پیش استفاده

قبل از استفاده از کفش‌های پاشنه بلند در مراسم و مجالس، چندبار آن را امتحان کنید تا هنگام استفاده در مراسم پاهای شما را نزند.

  • استفاده از کفش‌های پاشنه بلند با احتیاط

برخی از کفش‌هایی با پاشنه بلند و نازک استفاده می‌کنند. این کفش‌ها همانقدر که شیک و جذابند می‌توانند در اثر بی احتیاطی خطرناک هم باشند. کافیست با بی توجهی برای شب عروسی که در یک باغ مملو از چمن دعوتید از این کفش‌ها استفاده کنید تا پاشنه نازکتان هر چند قدم یکبار در چمن و گل فرو برود، یا با بی احتیاطی از روی پلی رد شوید که بین نرده‌های آهنی آن فواصلی وجود دارد. همین فواصل کافیست تا پاشنه‌ها درون آن رفته و …. پس حتما توجه داشته باشید که برای کجا و چه موقعیتی از این کفش‌ها استفاده می‌کنید.

  • سفت کردن بندها و سگک‌ها

درصورتی که کناره‌ها یا روی کفش پاشنه بلندتان یا پشت آن بند دارد حتما آن بندها را روی پاهای‌تان فیکس کنید. اینکار سبب راحت‌تر راه رفتنتان می‌شود نه شل بودن این بندها. به طور کلی در کفش‌های پاشنه بلند هر چقدر پاهای‌تان آزادتر باشد، راه رفتن با کفش‌ها دشوارتر می‌شود.

  • استفاده از پودر تاک

اگر پاهایتان در کفش‌های پاشنه بلند عرق می‌کند می‌تواندی قبل از استفاده از این کفش‌ها مقداری پودر تاک (پودر بچه) داخل کفش بریزید تا تمام رطوبت‌ها را به خود جذب کند.

  • مانع شدن از کج شدن پاشنه‌ها

در هنگام راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند سعی کنید تا پاشنه‌ها در وضعیت عمودی قرار بگیرند و از کج شدن و زاویه دار شدن آن‌ها هنگام راه رفتن جلوگیری نمایید تا تعادل شما را بر هم نزده و شما را به زمین نکوبد.

  • کوتاه قدم برداشتن

هنگام استفاده از کفش‌های پاشنه بلند سعی کنید سرعت راه رفتن‌تان را کاهش داده و اندازه قدم‌هایتان را کوچکتر بردارید تا بتوانید راحت‌تر تعادل‌تان را حفظ کنید.

 

انواع کفش‌های پاشنه بلند

  • کفش‌های پاشنه بلند و پاشنه پهن

اخیرا نوعی کفش پاشنه بلند طراحی شده که هم حفظ تعادل را در هنگام استفاده از کفش‌های پاشنه بلند راحت‌تر نموده، هم پاها در آن‌ها راحت‌تر بوده و کمتر آسیب دیده و هم کاربردی نیمه‌رسمی پیدا کرده و می‌توان از آن‌ها در کارهای روزمره یا موقعیت‌های نیمه‌رسمی نیز استفاده نمود. همچنین در سطوح ناهموار هم کاراریی خوبی دارد. این کفش‌ها به کفش‌های پاشنه مربعی یا پاشنه مستطیلی معروفند. در کنارشان می‌توانید از لباس‌هایی با آیتم‌های غیر رسمی مانند یک پیراهن ظریف یا یک ژاکت هم با آن بپوشید. زوج مناسب کفش‌های پاشنه پهن در شلوارها شلوار جین است.

  • کفش‌های پاشنه بلند با بند دور مچ یا دور ساق

بین کفش‌های پاشنه بلندی که دور مچ و ساق‌شان بند دارند یا ندارند، مدل‌های بند‌دار برای پوشیدن مناسب‌ترند زیرا به خوبی می‌توانند از پا پشتیبانی کنند و راه رفتن را با کفش‌های پاشنه بلند تسهیل نمایند.

  • کفش‌های پاشنه بلند فصلی

کفش‌های موجود در دسته‌بندی‌های فصلی قابل تبدیل شدن به کفش‌های پاشنه بلند هستند. مثلا در تابستان شما می‌تواند به راحتی از کفش‌های پاشنه بلند تابستانی (صندل‌های پاشنه بلند) استفاده نموده یا در زمستان کفش‌های پاشنه بلند زمستانی (بوت و نیم‌بوت پاشنه بلند) را بپوشید و از مزایای خاص هرکدام بهره ببرید. مثلا در بوت‌های پاشنه بلند چون کفش‌ها دور پاهایتان را پوشانده‌اند پاهای‌تان در کفش جلو نیامده و حفظ تعادل در آن‌ها آسان است، یا در صندل‌های پاشنه بلند به علت باز بودن پنجه و جلوی کفش، فشار مضاعف نوک کفش را تجربه نمی‌کنید زیرا در کفش‌های پاشنه بلند به علت اختلاف سطح پاشنه و پنجه، پنجه پا به سمت جلو هل داده می‌شود که اگر جلویش باز باشد با هیچ سطح سختی برخورد نکره و دردی به وجود نمی‌آید. این کفش‌ها را هم می‌توانید با لباس‌های فصلی خود مانند یک پالتوی بلند برای زمستان یا یک شلوار و پیراهن جین ظریف برای تابستان استفاده کنید.

  • کفش‌هایی با پاشنه بلند و نازک

این کفش‌ها برای استفاده در مراسم‌ و مجالس خاص و لاکچری طراحی شده و باید به همراه لباس‌های مجلسی پرزرق و برق پوشیده شود. به همین خاطر مناسب استفاده در کوچه و خیابان نیست.

  • کفش‌های پاشنه بلند و پنجه نوک تیز

این کفش‌ها مناسب افرادی است که به دنبال یک استایل زنانه و ظریف و خاص هستند. این کفش‌ها بدن را کشیده‌تر نشان می‌دهند و البته بیشتر مناسب لباس‌های مجلسی کوتاه یا توری هستند. از این کفش‌ها نباید به طور متوالی استفاده کنید چرا که شکل و ساختار انگشت‌هایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

  • کفش‌های پاشنه بلند و مخروطی

در این کفش‌ها محل اتصال پاشنه و کفش پهن و محل اتصال پاشنه و زمین باریک‌تر می‌باشد. این مدل از پاشنه‌ها بیشتر در کفش‌های جیر و نبوک دیده شده و معمولا در فصول سرد استفاده می‌شوند.

اگر دوستانی دارید که به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند علاقمندند، این مطلب را از طریق نوار بالای صفحه (ارسال در شبکه‌های اجتماعی) برای آن‌ها ارسال کنید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای مناسب برای کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *