کفش-چرم-برای-موقعیت-های-مختلف

Aradاز هر کفشی در کجا استفاده کنیم؟ (مناسب خانم‌ها)

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

 در این مقاله قرار است در مورد یکی از موضوعات مهم و پر مخاطب در بین خانم ها صحبت کنیم، پوشیدن چه چیزهایی برای چه مراسمی؛ البته بیشتر تمرکزمان بر روی کفش است و قرار است به شما خانم های خوش سلیقه و حساس بیاموزیم که هر کفش مناسب استفاده به همراه چه لباسی است. برای این کار لازم است ابتدا قواعد متناسب سازی کفش و لباس ها را یاد بگیرید لذا به آموزش این موارد می پردازیم.

 

یکی از معضلات خانوم‌ها هنگام بیرون رفتن از خانه به نیت‌های مختلفی مثل مهمانی، دورهمی های دوستانه، گردش، پیاده روی در یک عصر زیبا، محل تحصیل و کار یا موارد مختلف دیگر همین سوال است: حالا چی بپوشم؟

شاید در نگاه اول این سوال صرفا یک کلیشه کم اهمیت یا یک شوخی بنظر برسد اما واقعا دغدغه مهمی است که اگر به درستی به آن پاسخ داده نشود، ممکن است احساس رضایت خاطر شما از ظاهرتان را به مخاطره انداخته، اعتماد به نفستان را پایین آورده و لذت بیرون رفتن‌تان را هم گاهی از بین ببرد، اتفاقی که خیلی از شما خواننده‌گان این مقاله، متاسفانه آن را تجربه کرده‌اید.

بیایید این سوال را موشکافانه تر بررسی کنیم. بنظرتان این سوال راجع به کدام قسمت ظاهر و پوشیدنی‌هایتان صادق است؟
شال و روسری؟
مانتو و پیراهن؟
شلوار یا دامن؟
به نظرتان می‌توانید از هر کفشی در هر زمان و مکان و موقعیتی استفاده کنید؟ آیا ممکن است یک کفش ظاهر شما را خراب کند و اصطلاحا بد تیپ شوید؟ یا برعکس به شدت روی حرفه‌ای شدن تیپ‌تان تاثیر بگذارد و خوش‌تیپ‌تان کند؟
یقینا بله، کفش هم مانند تمام اجزای تیپ ظاهری‌تان، نیازمند حساسیت در انتخاب است تا به یک تناسب ایده‌آل در تیپ ظاهریتان برسید. درحال حاضر دیگر کفش صرفا پوششی برای پا، یا فقط وسیله‌ای جهت محافظت از پا نیست، نقش بسیار حیاتی را در استایل و تیپ افراد ایفا می‌کند.

پس برای حرفه‌ای عمل کردن و استایل حرفه‌ای داشتن لازم است قواعدی را در مورد متناسب سازی کفش‌تان با تیپ ظاهری‌تان بلد باشید؛ علی رغم زیاد بودن این قواعد سعی می‌کنیم در این مقاله به صورت خلاصه و حرفه‌ای این نکات را به شما آموزش بدهیم.

 

1-قوانین کلی برای متناسب سازی کفش با استایل شما:

  • از قواعد انتخاب کفش در مسیر سلیقه خودتان استفاده کنید

منظوراین است: فارغ از مدل کفشی که می‌خواهید بپوشید اگر کفشی به دلتان ننشست، یا کفشی برای پاهایتان راحت نبود، صرفا برای متناسب بودن یک کفش با استایل مورد نظرتان آن را انتخاب نکنید، چنین کفشی بعد از یکی دوبار استفاده یا پاهای‌تان را میزند یا دلتان را و آن را کنار خواهید گذاشت. پس پولتان را دور نریزید. به سراغ اجزای کفش‌تان بروید و آن‌ها را بشناسید و مناسب‌ترین های آن‌ها را انتخاب کنید

برای مطالعه مقاله: مهمترین ویژگی‌های یک کفش مناسب اینجا را کلیک کنید.

 

  • هارمونی شلوغی و خلوتی ظاهر کفش با ظاهر استایل را رعایت کنید

اگر بعد از انتخاب کفشی دیدید که: کفش و لباس به صورت یک پوشش یکپارچه و یکسره دیده می‌شوند، به طوری که انگار فقط یک پوشش سراسری دارید، یا اگر دیدید فقط یک قسمت از تیپ‌تان بٌلد شده و به چشم می‌آید و سایر اجزای تیپ‌تان من جمله کفش‌تان محو هستند، یا اگر دیدید همه اجزای ظاهرتان و کفش‌تان در حال رقابت برای به چشم آمدن هستند و هر جز برای خودش بٌلد است و اصطلاحا همه چی درهم شده، بدانید که کفش مناسبی را انتخاب نکردید. شما باید میزان شلوغ بودن و خلوت بودن ظاهر کفش‌تان را با سیار پوشش‌تان به تعادل برسانید.

 

  • کفش را متناسب با “موقعیت استفاده از آن” انتخاب کنید

برای رعایت این قاعده کافی‌است پارامترهایی چون: فصلی که در آن هستید، مناسبتی که در آن قرار می‌گیرید، میزان رسمی یا غیر رسمی بودن جایی که می‌روید و شدت فعالیت‌هایی که خواهید داشت را قبل از پوشیدن کفش در نظر بگیرید، به صورت کلی می‌توان گفت: بهتر است از کفش‌های تخت (اسپرت، راحتی، کالج، و…) برای تیپ‌های روزمره، استایل‌های خیابانی و دورهمی‌های غیر رسمی و چند نفره استفاده نمود و از کفش‌های رسمی و پاشنه بلند در مجالس و مهمانی‌های رسمی استفاده نمود.

تذکر:اگر کفش‌تان را متناسب با موقعیت نپوشید، مهم نیست چقدر کفش با کیفیت و فاخری به پا دارید، تیپ و ظاهرتان خراب می‌شود؛ مانند کسی که از یک صندل لا انگشتی گران قیمت بجای استفاده دراستریت استایل تابستانی، در یک جلسه کاری رسمی استفاده کند! و ذهنیت بدی از خود در ذهن حضار بسازد.

 

  • در کفش‌های طرح‌دار از روش‌های زیر استفاده کنید

– اگر کفشی را پسندیدی که بر خلاف اکثریت کفش‌ها الگوی ظاهری خاص و متفاوتی دارد، در انتخاب آن آزادید اما باید لباسی داشته باشید که یا طرح آن همسو با یکی از طرح‌های روی کفش‌تان باشد، یا رنگ لباس‌تان به رنگ یکی از طرح‌های روی کفش بخورد.

– شما می‌توانید از لباس‌ها و کفش‌هایی که دارای طرح‌های تکراری و مشابه هم هستند استفاده کنید. برای ساده‌تر شدن این کار سراغ طرح‌هایی بروید که الگوهای آن‌ها هم در لباس وجود دارد هم در کفش، مثلا کفش‌های راه راه یا پلنگی، ساده‌ترین روش هم برای استفاده از کفش و استایل طرح‌دار مشابه، رفتن سراغ برندهایی است که از هم کفش هم لباس با طراح‌های مشابه و یکسان را تولید می‌کنند.

 

  • سعی کنید جنس رویه کفش با رویه لباس‌تان یکی نباشد

در صورت این اتفاق ممکن است به نظر برسد که شما با یک تکه پارچه، هم لباس دوخته‌اید هم در لایه رویه کفش استفاده کرده‌اید، پس سعی کنید جنس لباس‌تان با جنس کفش‌تان متفاوت باشد، در این صورت هم رنگ بودن لباس و کفش مشکلی ایجاد نمی‌کند: مثلا پوشیدن لباس ساتن با  کفش مخمل هم‌رنگ، اما اگر از کفشی خوشتان آمد که هم‌جنس لباس‌تان است، آن‌ها را در تناژهای رنگی متفاوتی بپوشید.

 

 

2-از هر کفشی برای چه استایلی استفاده کنیم؟

  • کفش پاشنه بلند و نازک:

این مدل کفش‌ها که پاشنه‌های باریک و نوک تیزی دارند بیشتر مناسب مجالس و مهمانی‌ها بوده، به دلیل تعدد رنگ با انواع مختلفی از استایل‌های رسمی منطبق کرد. هر دو نوع جلو بسته و جلوباز این محصول را می‌توان برای استایل های مجلسی استفاده نمود. برای ست کردن این کفش با لباس‌ها به سمت محصولات هم‌رنگ بروید با این تفاوت که رنگ کفش‌ها از لباس ها اندکی پر رنگ‌تر یا کم‌رنگ‌تر باشد و ترجیحا از اکسسوری و زیرآلات با رنگ متفاوتی استفاده نمایید تا دچار یکدستی خسته کننده نشوید.

 

  • کفش پاشنه بلند جلوباز

این کفش‌ها را حتما باید بدون جوراب یا پاپوش استفاده کنید. همچنین به همراه لباس‌های کوتاه یا لباس‌هایی که تا روی زانو هستند ترکیب جالبی می‌شوند، البته از آن‌ها همراه شلوارهای تنگ و تونیک هم استفاده می‌کنند.

 

  • کفش‌های پاشنه بلند معمولی

از این کفش مدل‌های مختلفی دیده می‌شود. این کفش‌ها برای موقعیت‌های متفاوتی قابل استفاده هستند و نقطه قوت آن‌ها قابلیت بالای ست‌پذیری‌شان با اوناع متفاوتی از لباس‌هاست. مثلا ست شدن با دامن‌ها در اندازه‌های متفاوت، با لباس‌های مجلسی و لباس‌های رسمی، البته با لباس‌های کوتاه هم امکان ست‌پذیری وجود دارد که می‌توانید در این شرایط از جوراب بلند استفاده کنیم یا نکنید.  همچنین در زمستان هم می‌توانید به همراه شلوار جین و پالتوی خز هم از کفش پاشنه بلند استفاده کرد.

 

  • کفش پاشنه بلند مربعی یا مستطیلی

اگر شما هم جز دوست‌داران کفش‌های پاشنه بلند هستید و علاقمندید که در هر صورت این کفش‌ها را تجربه کنید اما پاشنه‌های باریک عضلات پا و کمر شما را به درد می‌آورد و حفظ تعادل با این کفش‌ها برایتان سخت است، کفش‌های پاشنه مربعی یا مستطیلی را به شما توصیه می‌کنیم. این کفش‌ها اندکی ارتفاع پاشنه‌هایشان کمتر بوده اما به سبب ساختار عریض‌شان بسیار راحت‌تر از سایر کفش‌های پاشنه بلند هستند. این کفش‌ها مناسب استفاده در محیط ادارات و مهمانی‌های رسمی هستند و به همراه لباس‌های مجلسی یا حتی پوشش‌های کلاسیک‌تری مانند کت‌ و دامن یا کت و شلوار استفاده می‌شوند. در این استایل بهترین رنگ‌های پیشنهادی استفاده از رنگ‌های خنثی  مانند کرم، قهوه‌ای سفید یا شیری می‌باشد. اگر دوست داشته باشید در استریت استایل هم میتوانید آن ها را با شلوار جین ترکیب کنید.

 

  • صندل‌ها

صندل ها با توجه به ساختارشان مناسب استفاده در تابستان و همراه خوبی برای لباس‌های تابستانی، یعنی لباس‌های کم حجم و نازک و کوتاه هستند. صندل‌ها در کنار پیراهن و دامن کوتاه ترکیب زیبایی را می‌سازند. یا برای استریت استایل هم می‌توانید آن‌ها را در کنار شلوار جین و کتان استفاده نمایید. در خانم‌های کوتاه قامت‌تر توصیه می‌شود از صندل‌های باریکتر و بندی استفاده کنند، زیرا بندهای ضخیم و پهن در صندلهایی که بند دور پا دارند قسمتی از مچ فرد را پوشش داده و او را کوتاه‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند و در سویی دیگر اگر از صندل‌های نزدیک به رنگ بدن استفاده کنند به دلیل نزدیک بودن رنگ کفش و بدن انگار صندل جزیی از بدن فرد بوده و فرد بلند قامت‌تر نشان داده می‌شود.

 

 

بوت-و-چکمه
  • بوت‌ها و چکمه‌ها

همانطور که می‌دانید بیشترین کاربرد بوت‌ها در فصل زمستان است و معمولا با لباس‌های پوشیده و گرم کاربرد دارند. البته شما می‌توانید از این محصولات در فصل زیبای پاییز هم استفاده نمایید. بوت ها در دو نوع پاشنه‌دار و بی‌پاشنه (اسپورت) وجود دارند. شما می‌توانید متناسب با بلندی بوت‌ها از شلوارهای جین مختلف، اسکینی، لگ یا حتی شلوار چرم و پیراهن‌های کوتاه، کت‌های چرمی و ژاکت استفاده کرد.

 

  • کتانی (اسنیکر)

در زمانی نه چندان دور کتانی‌ها بیشتر برای پیاده‌روی یا استفاده در ورزش‌ها کاربرد داشتند، اما در سال‌های گذشته و نزدیک کم‌کم این تغییر ذائقه در مردم ایجاد شد که از کتانی‌ها در کنار لباس‌های مجلسی و نیمه رسمی هم استفاده کنند. این محصول برای سنین مختلف کاربردی بوده و محدود به رده سنی خاصی نمی‌باشد. ترکیب شلوار جین با کتانی یا کت و شلوار، کتانی با دامن‌های پلیسه‌دار، کتانی با شلوار اسلش، کتانی با سویشرت ترکیب رایج و پرطرفداری شده است.

 

  • کفش‌های تخت (راحتی، کالج)

این کفش‌ها مدتی است که به پرمخاطب‌ترین انتخاب خانم‌ها در میان گزینه‌های مختلف کفش‌های راحتی و تخت و روزمره انتخاب شده‌اند. این کفش‌ها در مدل‌ها و گونه‌های متعددی از جنس مواد مختلفی چون چرم، فوم، پارچه و … ساخته می‌شوند. از این کفش‌های شیک معمولا در استایل‌های روزمره به همراه پیراهن مجلسی و شلوارهای جین یا با دامن‌های کوتاه استفاده می‌شود.

 

  • کفش‌های اسپورت

این کفش‌ها جز پر فروشترین کفش‌ها بین خانم‌ها، در تمام طیف‌های سنی می‌باشد که در شرایط مختلفی مانند تیپ‌های روزمره، رفتن به دانشگاه و دورهمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفش‌های اسپورت را می‌توان با انواع مختلف شلوارها ست کرد، اما در بهترین حالت این کفش‌‌ها به همراه مانتوهای کوتاه ست می‌شوند.

 

3-انتخاب رنگ کفش متناسب با رنگ لباس

  • کفش هم رنگ با قسمتی از لباس

در لباس‌های طرح‌دار که چند رنگ دارند بهتر است رنگ کفش را با یکی از بخش‌های لباستان یکی کنید. مثلا اگر لباس شما دو رنگ است، یعنی یک پیراهن با دو بخش و دو رنگ دارید، یا مانتو و شال شما به عنوان دو بخش مجزای لباستان رنگ‌های متفاوتی از هم دارند: یکی از این دو رنگ را انتخاب نموده و کفشی همرنگ با آن را برگزینید. همچنین در لباس‌های تک رنگ مانند بلوز و شلوار ست، رنگ کفشتان را همانند تم اصلی لباستان با یکی دو درجه تیرگی بیشتر انتخاب کنید.

 

  • رنگ مناسب برای کفش مجلسی

در کفش‌های مجلسی سعی کنید دجار افراط در انطباق دقیق کفش‌ها نشوید، مثلا بهتر است زمانی که از یک لباس قهوه‌ای یا بژ استفاده می‌کنید، کفش‌تان را به جای بژ انتخاب کردن به رنگ کرم استفاده کنید تا مانع از یکدستی و کسلی هم شوید.

اما مناسب‌ترین پیشنهاد برای کفش‌های مجلسی استفاده از رنگ ‌های طبیعی که نزدیک به رنگ‌های بدن بوده، هستند. رنگ‌های طبیعی مانند بژ و استخوانی یا برنزی چندین مزیت دارند:

-اول این که طیف رنگ لباس‌هایی که می‌توانید با کفش‌های رنگ طبیعی استفاده کنید وسیع است.

-بعد اینکه این رنگ‌ها بخاطر نزدیک بودنشان به رنگ پوست پاهای‌تان با فرم پای شما منطبق شده، زیباتر جلوه کرده و در نهایت حتی موجب کشیده بنظر رسیدن پاهای شما هم می‌شوند.

– با لباس‌هایی که طراحی مینیمال دارند به خوبی منطبق می‌شود و یک استایل مدرن را تشکیل می‌دهد.

-جز ترندها بوده و شما را به روز نگه می‌دارد.

تذکر: سعی کنید تناژهای مختلفی از کفش‌ها با رنگ طبیعی را کنار پای خود قرار دهید و درنهایت نزدیک‌ترین تناژ رنگی به پوستتان را انتخاب کنید.

 

 

کفش-مشکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کفش مشکی رنگ

گاهی کفش مشکی حلال همه‌ی مشکلات شما در انتخاب رنگ کفش است، به یک دلیل ساده: با همه رنگ لباسی به جز لباس‌های کرم و رنگ خاکی به راحتی ست می‌شود. کفش مشکی راه دومی برای تمام خانم‌هاست تا وقتی نتوانستند یا تردید داشتند که از چه رنگ کفشی استفاده کنند با انتخاب یک کفش مشکی خود را از تردید رها کنند و به نتیجه مطلوبی برسند. البته کفش مشکی همیشه هم به عنوان پشتیبان نیست، بخاطر زیبایی که به استایل فرد می‌دهد بسیاری از اوقات انتخاب اول افراد است. یکی از حالت‌های خلاقانه و جذاب استفاده از کفش مشکی زمانی است که قسمتی از لباستان هم  رنگ مشکی داشته باشد.

 

  • کفش قهوه‌ای تیره:

مناسب لباس‌هایی با رنگ‌های کرم، بژ، سبز پر رنگ و تناژهای  تیره رنگ‌های خاکی است.

 

  • کفش قهوه‌ای روشن:

بهتر است لباس‌های آبی روشن، سفید و بژ را با این کفش‌ها ست کنید.

 

  • کفش زرد رنگ:

رنگ زرد با توجه به ماهیتش که بسیار باعث جلب توجه می‌شود معمولا در مناسبت‌ها و مجالس مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال ایجاد استایل‌های مدرن‌تر و ساختارشکنانه‌تر هستید می‌توانید این کفش را در کنار لباس‌هایی با رنگ‌های بنفش، سرمه‌ای و آبی استفاده نمایید. البته این کفش در کنار لباس‌هایی با رنگ مشکی یا سفید یا حتی قرمز و نارنجی هم ترکیبی زیبا می‌سازد

 

  • کفش‌ کرم رنگ:

این کفش‌ها را با لباس‌های سفید و پاستلی و رنگ‌های روشن ست کنید.

 

  • کفش سبز رنگ:

شما می‌توانید از این کفش هم در استریت استایل بهره ببرید هم در مجالس و مراسم رسمی. بهتر است در استایل خیابانی آن را با لباس‌های مشکی بپوشید و در مراسم رسمی این رنگ کفش را در کنار لباس‌های زرد، سبز رنگ یا رنگ‌های متضاد بنفش و نارنجی استفاده کنید.

 

کفش-سفید
  • کفش سفید رنگ:

لباس‌های روشن و رنگ طبیعی و پاستلی رنگ بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن به همراه یک کفش سفید رنگ هستند.

 

  • کفش آبی تیره:

این کفش محدودیت چندانی در ست‌پذیری ندارد. اگر می‌خواهید در استایل روزمره از آن استفاده کنید بهتر است به همراه شلوارهای جین تیره استفاده شود و اگر قرار است در مراسم رسمی از آن استفاده کنید، سعی کنید آن را با لباس‌های طیف قرمز و نارنجی و زرد بپوشید.

 

  • کفش نقره‌ای رنگ:

اگر به دنبال استایلی مدرن می‌گردید میتوانید این رنگ کفش را در کنار لباس‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش استفاده کنید.

 

  • کفش بنفش رنگ:

این کفش خاص را بهتر است در کنار شلوار مشکی بپوشید تا یک استایل خیابانی خوب را برای شما فراهم کند. همچنین در استایل‌های رسمی هم به خوبی در کنار لباس‌هایی با رنگهای صورتی و بنفش پوشیده می‌شود.

 

  • کفش طوسی رنگ:

این کفش‌ها با لباس‌های رنگ آبی، قرمز، مشکی، زرد و بنفش ترکیبی بسیار جذاب را می‌سازند. در استایل‌های خیابانی هم می‌توان از آن‌ها در کنار لباس به رنگ‌های مشکی و طوسی بهره برد.

 

  • کفش صورتی:

این کفش شیک استایل ضریف و مینیمالیست را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهتر است در استایل‌های خیابانی با شلوارهای جین که به رنگ طوسی وجود دارند پوشیده شود و در تیپ‌های رسمی در کنار لباس سبز خوب دیده می‌شود.

 

  • کفش طلایی رنگ:

این کفش‌ها به ذات ظاهر فاخری داشته وبرای شما استایلی عالی می‌سازند اما اگر در کنار لباس‌هایی با رنگ سبز و قهوه‌ای و قرمز با تناژ مناسب هماهنگ شود ظاهری فوق‌العاده برای شما می‌سازند.

 

شما می‌توانید توسط نوار بالای صفحه (ارسال در شبکه های اجتماعی) این مطلب را برای آن دسته از دوستانتان که به تیپ و استایلشان اهمیت می‌دهند بفرستید تا آن‌ها هم از این آموزش ها بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “از هر کفشی در کجا استفاده کنیم؟ (مناسب خانم‌ها)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *