Aradرابطه افراد چاق و کفش !

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است درباره‌ی افراد چاق، کفش‌های مناسب برای آن‌ها صحبت کنیم. برای این کار لازم است ابتدا مشکلات و معضلاتی که افراد چاق در انتخاب و پوشیدن کفش دارند را بررسی کنیم. به هر حال اگر پاهای چاقی دارید یا اضافه وزن دارید این مقاله راهنمای خوبی برای شماست، هرگز مطالعه آن را از دست ندهید.

افراد چاق عمولا اعتماد به نفس پایینی در تنظیم تیپ‌های ظاهری‌شان به دلیل اضافه وزن یا اندام چاق دارند، یکی از راه‌هایی که می‌تواند به این افراد کمک نمود استفاده از اجزای مناسب برای ظاهر مانند کفش است. انتخاب کفش‌ها، تصمیم مهمی هستند که در نتیجه آن می‌توانید خوش‌پوش و منظم به نظر برسید یا شلخته و بد تیپ به نظر بیایید.

یکی از ضروریات انتخاب لباس‌ها یا پوشیدنی‌های مختلف توجه به حجم و فرم اندام‌ها و اعضای بدن است. توجه به عوامل مختلفی در انتخاب کفش مناسب ضروری است. به عنوان مثال لازم است علاوه بر توجه به سایز پاهایتان به وزنتان و فرم پاهایتان هم توجه کنید. افراد لاغر با توجه به فرم بدنشان که متاثر از قد و وزن است، قوانین خاصی را در انتخاب و پوشیدن لباس‌ها در نظر می‌گیرند، به همین منوال افراد چاق و دارای اضافه وزن نیز باید از قواعد و قوانین خاص و مناسب خودشان برای خرید و پوشیدن انواع لباس‌ها ازجمله کفش پیروی کنند، که در غیر این صورت قطعا کفشی را تهیه می‌کنند که کارایی لازم را برایشان نداشته و به زودی مجبور به تعویضش می‌شوند.

انواع چاقی پا وتاثیر بر کفش

-نوعی چاقی پا اینگونه است که فرد سینه‌ی پا (رویه‌ی پا) چاقی دارد: این افراد اگر کفش‌های نامناسب انتخاب کرده و بپوشند، به علت بزرگتر بودن سینه‌پاهایشان، کفش پاهایشان را در همین قسمت زده و دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. همچنین به ظاهر پای فرد هم آسیب وارد شده و به نظر می‌رسد که پای آن‌ها چاقتر از حالت فعلی‌شان است.

-نوعی چاقی پا وجود دارد که در آن افراد فقط ساق پا و مچ پای چاق دارند، این افراد فقط در فصول سرد سال ممکن است درانتخاب کفش نیاز به لحاظ کردن ملاحضات خاصی داشته باشند، آن هم وقتی که بخواهند برای فصول پاییز و زمستان به تهیه بوت و نیم‌بوت مبادرت نمایند، در غیر این صورت محدودیت خاصی در انتخاب کفش‌ها برای این افراد وجود ندارد.

-نوعی چاقی پا دیگر وجود دارد که فرد سراسر پاهایش چاق است یعنی سینه و رویه پا، پنجه پا، پاشنه پا و حتی ساق و مچ پا. این افراد در هنگام خرید کفش بیشترین محدودیت را دارند. هم باید کفشی تهیه کنند که در قسمت رویه مقداری بزرگتر بوده و مناسب سینه پا بزرگ این افراد باشد، هم اگر دارای ساق بلند است مناسب ساق‌های توپر این افراد باشد و هم تحمل وزن بالا را داشته باشد.

حال با توجه به انواع مدل کفش‌ها، وضعیت افراد چاق را بررسی کنیم

  • کفش‌های تخت و نوک گرد

این کفش‌ها با توجه به تخت بودن و فشاربالایی که ناشی از وزن بالا به پا می‌آورد برای افراد چاق و اضاف وزن دار مناسب نیست. تنوع این کفش‌ها بالاست و طراحی مختلفی را به خود می‌گیرد، این مدل کفش‌ها در افراد چاق برای گروه دوم مناسب است، یعنی گروهی که فقط ساق و مچ چاق دارند. افرادی که در سایر نواحی پا چاق هستند در صورت تمایل به داشتن کفش‌های تخت باید سراغ کفش‌های سفارشی بروند که بالای آن‌ها، یعنی رویه‌های بلندی داشته باشد یا در قسمت پاشنه یا پنجه پهن باشد.

  • کفش‌های تخت و نوک تیز

اگر پنجه پای‌تان بزرگتر از حالت عادی باشد حتما از خرید این کفش‌ها برحذر باشید. کفش‌های نوک گرد گاهی حتی برای پنجه‌های عادی هم کوچک هستند چه رسد به پنجه‌های بزرگ. این کفش‌ها همچنین برای افرادی که مچ چاق یا ساق چاق دارند هم می‌تواند نامناسب باشد زیرا پاهایتان را پهن‌تر نشان می‌دهد.

 

  • کفش‌های پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند برای افراد چاق می‌تواند گزینه مناسبی باشد فقط باید توجه داشت که پاشنه کفش نه خیلی قطور باشد نه خیلی نازک باشد، در صورت نازک بودن پاشنه فشار زیادی بر پاشنه پا وارد می‌شود. همچنین ارتفاع زیادی هم نداشته باشد چرا که بلند بودن پاشنه سبب ایجاد انحنای تیز و زیادی بین پاشنه تا پنجه شده و فشار زیادی ناشی از وزن بالا به قسمت میانی پا وارد می‌شود. خانم‌ها در این کفش‌ها باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلندی که در قسمت مچ بند دارد اجتناب کنند، چرا که این بند چاقی مچ و ساق پا را در معرض دید قرار می‌دهد.

 

  • کفش‌های لژدار

این کفش‌ها هم انتخاب مناسبی برای افراد چاق می‌تواند باشد، در صورتی که قطر لژهای کفش زیاد نباشد.

 

  • کفش‌های باز

کفش‌هایی که برخی قسمت‌های پا خصوصا در قسمت‌های کناری را پوشش نمی‌دهند، باعث بیرون زدن کناره‌های پاها از فضای باز کفش شده و ظاهر بدی را نمایان می‌کند. همچنین کفش‌هایی که پشتشان باز بوده یا نوار باریکی در پشت پا دارند که فقط قسمت لاغر پشت پا را می‌پوشاند هم مناسب ساق‌های چاق نیستند. این کفش‌ها پاها را بزرگتر از حد عادی نشان می‌دهند.

  • کفش‌های بندی

کفش‌هایی که تا ساق از بند تشکیل شده‌اند علی‌رغم زیبایی ذاتی‌شان، برای افرادی که ساق چاق دارند محصولی کاملا نامناسب و نازیباست، زیرا چاقی پا و ساق از میان هر دو بند مجاور هم بیرون می‌زند.

بررسی رابطه بوت و نیم بوت بر اساس مدل و شرایط مختلف برای افراد چاق

بوت‌‌ها و نیم‌بوت‌ها هم مانند سایر کفش‌ها مدل‌های متفاوتی دارند که بر اساس نیاز فرم‌های متفاوت پا از جمله پاهای چاق تولید می‌شوند و برای انتخاب یک بوت یا نیم‌بوت مناسب این افراد باید اصول و قواعدی را رعایت کرد.

  • بوت یا نیم‌بوت؟

برای افرادی که ساق پای چاق دارند هم بوت قابل استفاده بوده و هم نیم‌بوت، اما در بین این دو ، بوت‌ها انتخاب بهتری هستند؛ چرا که بعد از استفاده از نیم بوت‌ها به دلیل تپل بودن ساق پا، ساق به لبه نیم‌بوت چسبیده و خطی افقی روی ساق می‌افتد که سبب پرتر نشان داده شدن پا می‌شود.

  • رنگ نیم‌بوت

اگر می‌خواهید از نیم بوت استفاده کنید بهتر است از نیم‌بوت و شلوار هم رنگ استفاده کنید تا با ایجاد یک سیر رنگی یکسان و یکپارچگی ظاهری کمتر چاقی ساق‌ها را نمایش دهد. اگر هم می‌خواهید بوت خریداری کنید بهتر است سراغ طیف‌های رنگی تیره بروید تا چاقی پاها با توجه به خواص رنگ‌های تیره و انعکاس حجم، پاهای لاغرتری را از شما به نمایش بگذارد.

  • سایز بوت

علاوه بر سایز خود کفش و مناسب بودن بدنه کفش، ساق بوت هم باید اندازه مناسبی برای ساق پا داشته باشد. هر چقدر هم که ظاهر بوت‌ها زیبا باشند اما تا زمانی که اندازه مناسبی نداشته باشند و کاملا پا درون لبه‌های بوت گیر بیفتد ظاهر بدی را پیدا می‌کند.

  • مدل بوت

افراد چاق بهتر است به جای بوت‌های تخت سراغ بوت‌های پاشنه‌دار یا لژدار بروند تا اندام افراد کشیده‌تر دیده شود. در این موقعیت‌ها البته استفاده از بوت‌های پاشنه مخفی هم مناسب می‌باشد چرا که هم افراد چاق را کشیده‌تر نشان می‌دهد و هم راه رفتن با آن‌ها راحت‌تر از راه رفتن با کفش‌های پاشنه بلند است. هم چنین ازپوشیدن بوت‌های پنجه باریک هم اجتناب کنید چرا که باعث فشار اوردن پاهای چاق به بدنه بوت شده، هم آسیب جسمانی را به همراه داشته هم ظاهر بدی را از پاهای چاق تحت فشار به نمایش می‌گذارد و به جای آن سراغ بوت‌های پنجه گرد بروید.

  • بوت‌های زیپ‌دار

در انتخاب بوت‌های زیپ‌دار، محدودیت‌هایی برای افراد چاق وجود دارد که بهتر است رعایت کنند. در میان انواع بوت‌های زیپ‌دار، بهتر است از پوشیدن بوت‌ها با زیپ افقی یا مایل پرهیز کرده و سراغ بوت‌هایی با زیپ عمودی بروند تا پاها لاغرتر از حالت واقعی نمایش داده شود.

  • تزیینات و زیورآلات روی بوت

هرچقدر تزیینات و یراق آلات موجود بر روی بوت بیشتر باشد با توجه به حجیم‌تر شدن و ایجاد تنوع در ظاهر، مدل و رنگ بوت، نگاه‌ها را بیشتر به سمت خود جلب کرده و بیشتر مخاطبین را متوجه چاقی پاها می‌کند، لذا بهتر است از بوت‌های بدون تزیین و ساده استفاده شود.

 

 

  • طرح ظاهری بوت

از پوشیدن بوت‌هایی که در ساق آن‌هاچین وجود دارد حتما خودداری کنید چرا که باعث می‌شود اندازه پاهایتان حتی از اندازه واقعی آن هم بزرگتر نشان داده شود. در هنگام تهیه بوت‌ها چکمه‌ها می‌توانید سراغ بوت‌هایی بروید که قسمت بالای آن به صورت مایل یا اریب برش خورده باشد. این طرح‌ها با ایجاد خطای دید باعث لاغرتر دیده شدن ساق پاها می‌شوند.

 

اگر شما هم اضافه وزن داشته یا پاهای چاقی دارید از تجربیات خود در انتخاب کفش‌هایتان در قسمت نظرات بگویید تا سایرین هم از تجربیاتتان استفاده کنند.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رابطه افراد چاق و کفش !”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *