Aradنکاتی که هنگام خرید کفش‌های روزمره باید به آن‌ها توجه کنید

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد کفش های روزمره صحبت کنیم: کفش هایی که برای اکثر فعالیت های ما در طول روز مناسب بوده و به خوبی می توانند از پاهای ما محافظت کنند. در ابتدا تعریفی از این کفش ها ارائه می دهیم سپس به تشریح و توصیف ویژگی های خاص و  انحصاری هر یک از این کفش ها پرداخته و نهایتا راهنمایی جامع جهت تهیه کفش برای افرادی که در طول روز زیاد کفش می‌پوشند ارائه می دهیم.

 

در دنیای تخصصی امروز برای هر کاری یا برای رسیدن به هر مقصودی روش‌های خاصی تدوین شده و ابزارهای دقیق و متناسب با آن مقاصد نیز ساخته شده، به طوری که شما در رسیدن به هدف مشخص اگر از مسیر خاص آن استفاده نکنید یا ابزارهای تخصصی آن هدف را بکار نگیرید یا به مقصودتان نمی‌رسید یا کیفیت نتیجه عملتان بسیار پایین می‌آید. این ابزارهای تخصصی در همه زمینه‌ها ساخته شده‌اند حتی کفش‌ها. بله کفش‌ها، کفش های مختص مجالس و مهمانی، کفش‌های مخصوص ورزش، کفش‌های مخصوص کار و …

یکی از این دسته بندی‌های تخصصی کفش که بر حسب نیاز چند وقتی است رونق گرفته و پرمخاطب شده کفش‌های روزمره هستند؛ کفش‌هایی چند کاربردی  که با هدف رفع نیازهای روزمره افراد طراحی و تولید می‌گردند.اما تهیه و خرید کفش روزمره هم مانند خرید سایر محصولات نیاز به دانستن اطلاعات و اعمال حساسیت‌هایی دارد که بدون آن‌ها ممکن است محصولی که بابت تهیه‌اش هزینه کرده‌اید مناسب شما نباشد.

همانطور که از اسم این محصول پیداست، این کفش برای پوشیدن در طول روز انتخاب می‌شود پس باید حتما ویژگی‌های یک همراه خوب را برای اکثر زمان روزمان داشته باشد:

تذکر: این جمله را خوب بخاطر بسپارید: کفش روزمره مانند یک دوست، همکار،همسفر، یا همراه است که قرار از بیشتر زمان روز یا بهتر بگوییم روزهایتان را با آن بگذرانید، پس اندکی تفاوت داشتن با آنچه که شما نیاز دارید یا می‌خواهید، هم دلتان را می‌زند هم پای‌تان را!!

  • اما ابتدا تعریف کفش روزمره را از نظر بگذرانیم؟

 به کفشی که ساختار و ویژگی‌های آن متناسب با آناتومی پای ما است و طوری طراحی شده تا بتوان مدت زمان زیادی از روز را بدون اینکه فشاری به پاها وارد کند، از آن استفاده کرد و قابلیت همراهی ما در اکثر کارهای روزمره‌مان را داشته باشد، به این محصول کفش‌های روزمره می‌گویند. کفش‌های روزمره مناسب کارها، فعالیت‌ها و شرایط مختلف زیادی هستند اما در میان این شرایط مجالس رسمی و مهمانی‌های بسیار مجلل نمی‌گنجد.

 

  • اولین ویژگی کفش روزمره مقابله با تهدیدات محیطی

می‌توان گفت مهمترین ویژگی کفش روزمره: طراحی این محصولات است آن هم به گونه‌ای که توانایی بالایی برای جلوگیری از آسیب دیدن پای ما در برابر تهدیدهای محیطی داشته باشد. اصلا یکی از بزرگترین دلایلی که این کفش‌ها به کفش‌های روزمره معروف شده‌اند همین خصوصیت محافظت آن‌هاست و در درجه بعدی بخاطر اینکه در طول روز همراه افراد است یا بدرد کارهای مختلف طول روزمره می‌خورد آن‌ها را کفش‌های روزمره نامیده‌اند.

 چرا ایمنی درجه اول اهمیت را در این کفش‌ها دارد:

با توجه به وجود استخوان‌های زیاد در پای افراد و تماس زیاد پاها با زمین و اشیا موجود در محیط، این جز بدن بسیار مستعد آسیب دیدن است. اصلا اگر پاها آسیب ببینند دیگر امکان انجام هیچ‌کاری در طول روز وجود ندارد یا در برخی موارد حتی نمی‌توانید روی پاهای‌تان بایستید چه رسد به اینکه روزمره‌ای وجود داشته باشد و بخواهید برای آن کفش بپوشید.

نقش محافظتی در کفش روزمره بسیار پررنگ است و در هنگام خرید کفش روزمره باید توجه وافری به این موضوع داشته باشید زیرا، کفش‌های روزمره علی رغم اینکه باید از پا در برابر عوامل خارجی مراقبت کنند خودشان هم می‌توانند تبدیل به تهدید شوند و سلامتی پا و سایر اعضای بدن را با خطر مواجه کنند. مثلا کفش‌های روزمره نامناسب می‌توانند در ابتدا باعث فشار و ناراحتی پاها شوند، با گذر زمان عوارضی مانند درد یا حتی تاول را در نقاط مختلف پا به وجود آورند و اگر نسبت به این عوارض و نامناسب بودن کفش بی‌توجهی کنید و همچنان در طول روزهای متمادی از همان کفش‌ها استفاده کنید در میان مدت سبب زخم شدن روی پنجه پا شده و در بلند مدت عوارض بدتری چون میخچه یا دفرمه شدن قالب پا را در بر خواهد داشت. عوارضی که ممکن است به این سادگی و زودی رفع نشوند.

  • ویژگی مهم بعدی کفش‌های روزمره راحتی و مناسب بودن آن است

دوباره به نام کفش دقت کنید تا اهمیت این ویژگی هم برای‌تان روشن شود: کفش‌های روزمره! خب حالا از خودتان بپرسید و به خودتان پاسخ دهید که: آیا می‌توان طول روز را با راحت نبودن پاها گذراند؟ چند روز می‌توان با همین شرایط ادامه داد؟ اگر شما در پوشیدن کفش‌های روزمره راحت نباشید در طول زمان علاوه بر آسیب‌های جسمی مانند: صدمه دیدن عضلات پا و ستون فقرات، ممکن است به ناراحتی و ضعف اعصاب هم دچار شوید. خصوصا اگر در طول روز ساعت زیادی را بیرون از خانه مشغول به کار هستید، یا به دانشگاه می‌روید یا فعالیت و پیاده روی زیادی دارید. برای انتخاب کفشی راحت حتما نرمی و انعطاف کفش را در نظر داشته باشید تا هنگام استفاده از آن در طول روز، هم در اثر سفت بودن زیر پای‌تان اذیت نشوید و هم خشک بودن و عدم انعطاف کفش در هنگام راه رفتن و فعالیت‌های مختلف راحتی را از پاهای شما نگیرد.

مطالعه مقاله خرید یک کفش مناسب با کلیک بر اینجا

 

  • ویژگی مهم دیگر کفش‌های روزمره مقاومت و طول عمر آن است

بیایید بازهم به نام کفش‌های روزمره توجه کنیم. کفشی که قرار است مدت زمان زیادی در روز همراه ما باشد و همینطور قرار است روزهای زیادی هم از آن استفاده کنیم. خب برای چنین منظوری چه ویژگیی از کفش اهمیت پیدا می‌کند؟ مقاومت بالا و طول عمر زیاد کفش. پس حواستان باشد در هنگام تهیه کفش‌های روزمره سراغ کفش‌هایی بروید که کیفیت جنسشان خوب باشد تا بتوانید ضمن استفاده درست و رعایت اصول نگهداری، برای مدت زمان زیادی از این کفش‌ها بهره ببرید. در بین جنس‌های مختلف مواد اولیه سازنده کفش، ماندگارترین و با کیفیت ترین جنس را کفش‌های چرمی دارند. با انتخاب این کفش‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کفش‌های روزمره‌تان از کیفیت عملکردی بالایی برخوردار بوده، در طول روز با آن‌ها راحت هستید و مدت زمان زیادی را می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

می‌توانید مجموعه کفش‌های چرمی آراد را با کلیک بر اینجا ببینید.

 

  • ویژگی بعدی کفش‌های روزمره خسته کننده نبودن آن‌هاست

کفشی که انتخاب می‌کنید در قسمت پنجه پا فضای مناسبی داشته باشد تا با فشار نامتعارف شنا را اذیت نکند، همچنین سعی کنید برای تهیه کفش روزمره سراغ کفش‌های سبک وزن بروید، وزن زیاد کفش ممکن است در طول سکس دو ساعت اول شما را اذیت نکند اما مطمئنا وقتی هشت الی ده ساعت در روز آن را بپوشید پاهای شما احساس خستگی کرده و به درستی نمی‌توانید با آن فعالیت داشته، راه بروید یا حتی بدون اذیت شدن یکجا بنشینید.

  • روی اندازه کفش‌های روزمره حساس باشید

با توجه به سایز پاهای‌تان کفشی مناسب برای خود انتخاب کنید، اندازه نبودن کفش هم چیزی نیست که بتوانید در دراز مدت روزی چند ساعت آن را تحمل کنید. کفش‌های روزمره نه باید برای شما تنگ باشد نه باید برای‌تان گشاد باشد چرا که هر دوی این حالت آسیب‌زاست.

 

  • به قیمت کفش‌های روزمره دقت کنید

در مسئله قیمت مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید بودجه مورد نظر یا در دسترستان برای تهیه کفش است، که در مورد کفش‌ها اکثرا سراغ بودجه بندی اشتباهی می‌روند زیرا نگاه‌شان به مسئله تهیه انواع کفش خیلی دقیق نیست. اکثر افراد در هنگام تخصیص بودجه برای تهیه کفش، سعی می‌کنند بودجه کمی را برای تهیه کفش‌های روزمره کنار گذاشته و بیشترین بودجه را به کفش‌های مجلسی اختصاص دهند. درحالی که این یک اشتباه راهبردی است. در مورد کفش‌ها، شما بیترین زمانتان را با کفش‌های روزمره می‌گذرانید بنابراین بیشترین میزان اثرکذاری روی سلامتی، راحتی و حتی زیبایی استایلتان در گرو کفش‌های روزمره‌تان است، بنابراین منطقی است که بودجه مناسبی را برای تهیه کفش‌های روزمره با کیفیت و راحت اختصاص دهید. همچنین قیمت کفش‌ها خود تحت تاثیر پارامترهایی مانند: جنس کفش، اندازه کفش، کیفیت مواد اولیه، راحتی، زیبایی و … است که باید سعی کنید در کفش‌های روزمره سطح قابل قبولی از تناسب را در پارمترهای بالا برقرار کنید.

 

  • ظاهر کفش‌های روزمره را مد نظر قرار دهید

علاوه بر عملکرد، کارایی و راحتی کفش، ظاهر کفش هم باید زیبا باشد و به دل شما بنشیند، در غیر این صورت بعد از گذشت اندک زمانی از پوشیدن کفش دلسرد شده و سعی می‌کنید به هر بهانه‌ای از پوشیدن آن فرار کنید. پس به خوبی طرح و نقش روی کفش‌های روزمره را بررسی کنید. همچنین یکی دیگر از عوامل مهم و موثر بر ظاهر کفش، رنگ آن است که متناسب با سلیقه هر فرد یک رنگ زیبا یا زشت به نظر می‌آید.

اما به عنوان یک توصیه کلی سعی کنید در انتخاب کفش‌های روزمره به سراغ رنگ‌های تیره‌تر ماننده مشکی و سرمه‌ای و قهوه‌ای تیره بروید، شما قرار است از کفش‌های روزمره در شرایط مختلف و با تیپ‌ها و استایل‌های متفاوت استفاده کنید؛ از یونیفرم اداری گرفته تا یک استریت استایل برای پیاده روی و رنگ‌های تیره بیشترین ست‌پذیری را با لباس‌های مختلف دارند. همچنین در رنگ‌های تیره سخت‌تر کثیفی‌ها و لکه‌ها دیده می‌شوند.

 

  • به سادگی تمیز شود

شما از کفش‌های روزمره زیاد استفاده می‌کنید و با آن به محیط‌های مختلفی می‌روید که سبب می‌شود این کفش‌ها بیشتر از سایر انواع کفش‌ها در معرض آلودگی قرار گرفته و کثیف بشوند. پس باید جنس کفش‌تان طوری باشد که به سادگی کثیف نشود یا در صورت کثیف شدن به سادگی تمیز شود. همانطور که می‌دانید در بین انواع کفش‌ها کفش‌های چرمی ساده‌تر از سایر کفش‌ها تمیز می‌شوند.

برای مطالعه مقاله نحوه تمیز کردن کفش‌های چرمی روی اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • اجزای مختلف کفش را بررسی کنید

-بدنه اصلی و رویه کفش

بدنه کفش باید امکان انتقال هوا درون کفش را فراهم کند تا با تعویض هوای درون کفش، دمای درون کفش تعدیل شده، پاها عرق نکند و در نهایت پاهای فرد در طول مدت زمان زیادی که درون کفش قرار دارد بو نگیرد.

-آستر داخلی و کفی‌های درون کفش

آستر داخلی کفش باید جنس سازگاری با پوست پا داشته باشد تا در اثر اصطکاک زیادی که با پا در طول روز داشته به پاها آسیبی نرساند، کفی داخل کفش هم باید جنس نرمی داشته تا در اثر راه رفتن در طول روز فشار به کف پاها وارد نکند و همچنین قابل تعویض باشد، زیرا ممکن است با گذر زمان کفی‌های اولیه کفش آسیب ببینند و خراب شوند.

-پاشنه

بهتر است در انتخاب کفش‌های روزمره سراغ انتخاب کفش‌هایی بروید که ترجیحا پاشنه داشته باشند اما اندازه و ارتفاع این پاشنه باید محدود باشد. کفش‌های پاشنه بلند منجربه اذیت شدن و بهم ریخت تعادل شما و کفش‌های بدون پاشنه منجربه خستگی شما می‌شوند. این موضوع درمورد خانم‌ها بیشتر صادق است که باید دقت کنند سراغ کفش‌های پاشنه بلند یا پاشنه نازکی نروند که راحتی پاهایشان را تهدید کنند.

-زیره

زیره کفش‌های روزمره باید از ضخامت کافی برخوردار باشد زیرا قرار است از این کفش‌ها در طول روز استفاده شده و ممکن است بر روی سطوح ناهموار قدم بگذارید، زیره کفش نباید به گونه‌ای باشد که تیزی و سفتی اشیا را زیر پاهای‌تان کاملا حس کنید، زیره‌ها باید از مقاومت و استحکام کافی برخوردار باشد تا در اثر استفاده زیاد و روزمره، در مدت زمان کمی از بین نرود. زیره‌ها باید توانایی دفع ضربه و شوک را در حد بالایی داشته باشند زیرا پای شما ممکن است در طول روز با اشیا زیادی در تماس باشد. همچنین زیره کفش‌های روزمره باید به گونه ای طراحی شود که در برابر لیز خوردن هم مقاوم باشند، چون قرار نیست در طول روز از این کفش‌ها فقط در محیط‌های سربسته استفاده کنید، ممکن است بارندگی وجود داشته باشد.

تمام ویژگی‌های بالا را می‌توانید در کفش‌های مجموعه آراد تجربه کنید. برای مشاهده کفش‌ها اینجا را کلیک کنید.

 

  • شرایط خاص‌تان را در نظر بگیرید

اگر مشکل یا شرایط خاصی دارید ( اضافه وزن زیاد، دیابت، بارداری، کف پای صاف و…) در انتخاب کفش حتما این شرایط را لحاظ کرده و متناسب با مسئله‌ای که با آن درگیر هستید سراغ تهیه کفش‌های روزمره بروید، در غیر این صورت ممن است مشکلات شما بیشتر شود.

جهت دیدن کفش‌های متناسب برای شرایط خاص، این مقاله را با کلیک روی اینجا مطالعه فرمایید.

 

شما می‌توانید این مطلب را از طریق لاین بالای صفحه (اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی) برای آن دسته از دوستانتان که به دنبال انتخاب یک کفش روزمره هستند، بفرستید و برای این کار به آن‌ها کمک کنید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نکاتی که هنگام خرید کفش‌های روزمره باید به آن‌ها توجه کنید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *