Aradچرا باید از کفش چرم استفاده کنیم؟

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد کفش‌های چرم و ضرورت استفاده از این کفش‌ها در میان انواع مختلف کفش صحبت کنیم. برای اینکار ما به ویژگی های اصیل کفش های چرم که در میان سایر کفش ها پیدا نمی‌شود پرداخته ایم و هر یک از آن‌ها را برایتان به تفصیل شرح داده ایم تا اگر اهل خرید کفش چرم هستید اطمینان پیدا کنید که بهترین گزینه ها را انتخاب کرده‌اید و اگر تا بحال کفش چرم نخریده اید دید و گزینه ای جدید را به صورت مستند و علمی پیش رویتان بگذاریم.

 

اگر به تازگی قصد دارید برای تنوع سراغ کفشهای چرم بروید یا حتی اگر جز وفاداران به استفاده از کفش چرم هستید خواندن مطلب زیر باعث میشود تا با آگاهی و اطمینان بیشتری پا به این پیشنهاد ، عرصه بگذارید یا حتی اگر تا به حال به هر دلیلی از کفش چرم استفاده نکردهاید میکنیم پیش زمینههای ذهنی خود را کنار گذاشته و با دقت این مقاله را مطالعه کنید. مطالعه ده دقیقهای این مطلب شما را با حقایق جذابی مواجه میکند و تاثیر مثبتی روی سلیقه انتخاب کفش شما به جای می‌گذارد.

قبل از هر سخنی اجازه دهید این سوال را از شما بپرسیم: آیا قدمت بالای یک وسیله تصادفیست؟

در طول هزاران سال استفاده بشر از لباس ها و کفش‌ها، انواع متفاوتی از کفش‌ها آمده‌اند و رفته‌اند و برای همیشه از گردونه انتخاب مردم حذف شدند، اما چرخه عمر کفش چرم به گواهی تاریخ حدود5 الی 6 هزار سال پیش از مصر باستان تا به امروز در سراسر دنیا ادامه داشته و امروزه این محصول در مرحله بلوغ و اوج فروش خود قرار دارد. این موضوع اثبات می‌کند با محصول با ارزشی مواجهیم که مورد اقبال انسان‌های اعصار مختلف است.

پر‌رنگ‌ترین دلایلی که سبب می‌شود تا ما به کفش چرم روی بیاوریم:

  • محبوبیت بالای کفش چرم در بین همگان:

این کفش فروش بالای خود را مرهون این موضوع است که “گزینه مناسبی برای تمام افراد با سلایق مختلف است ” در کفشهای چرم شما هم چرم طبیعی پیدا میکنید هم چرم مصنوعی، هم چرم براق و درخشنده میبینید هم چرم کدر، هم میتوانید چرم صاف و صیقلی انتخاب کنید هم چرمهای پرزداری مثل نبوک و جیر؛ در کفشهای چرم چه شما فرد متمولی باشید که به دنبال محصولی لاکچری و گران قیمت باشد، چه جز افراد متوسط جامعه باشید و چه به دنبال کفشی با قیمت‌های اقتصادی باشید، گزینه ای پیش روی شما خواهد بود تا بتوانید با آن، تیپ و استایل ظاهری خود را به نحو احسنت تکمیل کنید.

پس با هر سلیقه و شرایطی که باشید حداقل یک کفش چرم متناسب با شما وجود دارد

  • کفش چرم همراهی همیشگی با کاربردهای متنوع:

یکی از ویژگی های جالب کفش چرم این است که با توجه به مدلهای متنوعش، کاربردهای مختلفی داشته و در شرایط گوناگون میتوان از آن استفاده کرد، کفش چرم میتواند برای شما همراه مناسبی در یک مجلس و مراسم رسمی بوده، می‌تواند کاربرد روزمره و راحتی داشته داشته باشد و حتی گزینه مناسبی برای یک مد باز با یک استایل مدرن باشد.

  • چرم، کفشی برای تمام فصول:

کفش‌های چرم علاوه بر محدودیت مکانی، محدودیت زمانی هم ندارد، این کفشها را می‌توان در انواع مدل‌های مناسب برای فصول گرم، فصول سرد یا کفش چرمی مناسب تمام فصول تهیه و استفاده نمود. البته کفشهای چرم تابستانی با کفشهای چرم زمستانی در نوع پرداخت و دباغی با هم تفاوت دارند به گونه‌ای که در چرم‌های تابستانی منافذ بافت چرم حفظ شده و درون چرم خنک است اما در چرم‌های زمستانی منافذ بیشتر مسدود شده، بنابراین در برابر نفوذ رطوبت مقاومت خوبی داشته و درون کفش گرم می‌ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کفش چرم جز زیباترین کفش‌ها:

همانطور که گفته شد چرم‌های طبیعی مشتق شده از پوست حیواناتی چون گاو، گوسفند، بز، تمساح و … هستند و مزیت رقابتی آنها نسبت به سایر کفشها در زیبایی همین مورد است: رگه‌ها، خط و خطوط و عوارض طبیعی که در سطح چرم وجود داشته و نمایی جذاب به محصول می‌دهد؛ افزون بر این ویژگی سطح صیقلی و براق چرم‌ها هم جذابیت کفش‌های چرم را دو چندان می‌نماید. برای تکمیل این زیبایی کافیست بتوانیم کفش چرمتان را با لباس‌های در رنگ متنوع ست کنید که تکنولوژی‌های پیشرفته با ایجاد تنوع رنگی در کفش‌های چرمی این امکان را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • کیفیت بالای کفش:

کیفیت کفش‌های چرم در میان تمامی مخاطبان عام و متخصصین حوزه کفش زبانزد است به گونه‌ای که با اختلاف می‌توان کفشهای چرم را در سکوی اول با کیفیت‌ترین کفشها قرار داد. البته کفش‌های چرم، با توجه به اینکه چرم مصنوعی،گیاهی یا حیوانی است، یا حتی با توجه به اینکه از پوست چه حیوانی ساخته شده و حتی با توجه به نوع پرداخت و دباغی آن، طیف وسیعی از کیفیت‌ها را پوشش می‌دهد.

برای تشخیص کفش چرم طبیعی از چرم مصنوعی و شناخت کیفیت‌های مختلف راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با کلیک بر اینجا و خواندن این مقاله با آنها آشنا شوید.

  • کفش چرم، محصولی برای تمام عمر!

با توجه به مقاومت بالای بافت‌های چرم در برابر ضربه، ساییدگی و تحمل برخورد اشیای نوک تیز طول عمر بالایی را می‌شود از یک کفش چرم انتظار داشت، پس اگر به دنبال تهیه کفشی برای استفاده در طول چند سال هستید، مسیر را درست آمده‌اید، کفش چرم یکی از بهترین انتخاب‌های پیشروی شماست. کفش چرم با استفاده صحیح به خودی خود آسیب نمی‌بیند و در اثر گذر زمان از بین نمی‌رود مگر اینکه خودتان در استفاده از کفش‌های چرم طوری عمل کنید که بر اثر ضربه زدن، فشار مضاعف آوردن، شستشوی غیر اصولی و رعایت نکردن ترفندهای نگهداری کفش چرم‌تان را از بین ببرید.

برای آموزش نگه‌داری صحیح و افزایش طول عمر کفش چرمتان برای چند سال  اینجا کلیک کنید این مقاله را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کفش چرم سازگارترین مواد اولیه و قالب را با پای انسان دارد

چرمهای طبیعی به دلایل مختلفی نسبت به پارچه، پلاستیک و مشتقات آن، سازگاری بالاتری با پای انسان دارند؛ مثلا: بافتهای چرم موجود در سطح کفش دارای منافذ ریزی است که باعث تبادل هوا بین محیط خارجی و داخلی کفش شده و با این تنفس‌پذیری مانع از ایجاد محیط باکتریایی، قارچ زدن ،بو گرفتن یا سایر آسیب‌های پوستی برای شما می‌شود.
مثلا آسترهای داخلی و چرمی کفش که معمولا از جنس چرم‌های بزی هستند به علت لطافت بالای این چرم در مصارف طولانی مدت هرگز پوست پا را آزار نداده و احساس راحتی را از شما سلب نمی‌کند یا کفی‌های چرمی با توجه به خاصیت الاستیکی مناسب و ظرفیت بالای جذب ضربه، مانع از آسیب دیدن کف پا در پیاده رویها میشوند.
قالب کفش‌های چرم معمولا جز استانداردترین قالبهای کفش هستند که هم با پخش کردن متوازن فشار بر جلو عقب پا به طور یکسان از فشار مخرب روی پا جلوگیری میکنند هم مانع از انحراف پا از ساختار اصلی خود، مانع از فشار بی رویه آمدن به انگشت شست یا انگشت کوچک پا و حتی مانع از آسیب دیدن کمر و زانوان در اثر غیر استاندارد بودن قالب کفش می‌شوند.

  • کفش چرم به راحتی پاک می‌شود

گرچه نظافت کفشهای چرم به برسها و واکس‌های خاص خود نیاز دارد اما طی فرآیندی بسیار ساده و راحت قابل شستشو و تمیز شدن است. برای آموزش نحوه تمیز کردن کفش‌های چرم این مقاله را با کلیک کردن بر اینجا مطالعه کنید.

  • با کفشهای چرم راحتر کنار می‌آیید!

معمولا کفشهای چرم راحتر جا باز میکند و همسان قالب پای شما میشود، راحتر نگه داری میشود و در نهایت اگر آسیب دید (خراشیدگی، ساییدگی، تغییر رنگ جزیی، آلودگی و …) با توجه به گسترگی خدمات پس از فروش و گارانتی کفشهای چرم، راحتر از سایر کفش تعمیر می‌شود. البته پیشنیاز تمام این شرایط این است که کفشتان را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده باشید.

  • نکته آخر هم هدیه به دغدغه‌مندان محیط زیست

البته که حفاظت از محیط زیست باید جز ضرورت‌های ذهنی همه ما باشد، اما در این میان هستند افراد طبیعت دوستی که بیشتر از سایر افراد در این حوزه دغدغه‌مندند. چرمهای طبیعی به علت ساخته شدن از مواد طبیعی (پوست حیوانات یا گیاهان) به سادگی قابل بازیافت بوده و درصورتی که در طبیعت رها شوند به سرعت به چرخه طبیعت باز می‌گردند و برخلاف پلاستیک و پارچه به طبیعت آسیب نمی‌زنند. البته عده‌ای هم مخالف استفاده از پوست حیوانات مرده و کشته شده برای ساخت محصولات چرمی هستند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تهیه چرم از گیاهان نیز امکان‌پذیر شده است. البته به کیفیت چرم حیوانی نمی‌رسد.

اگر شما هم دلایل و نکات مثبتی برای چرم در نظر دارید که در مطالب بالا نیامده، با ذکر آن‌ها د رقسمت نظرات به سایر دوستان در انتخاب کفش چرم کمک کنید

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا باید از کفش چرم استفاده کنیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *