Aradست کردن کفش با اجزای دیگر لباس

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد ست کردن کفش با اجزای مختلف لباس و اکسسوری صحبت کنیم. برای این کار باید انواع کفش‌ها را در نظر بگیریم و بررسی کنیم هر کدام از این انواع کفش مناسب هماهنگ شدن با کدامیک از سایر اجزای لباس‌ها یا اکسسوری‌ها از جمله: کیف خانم‌ها و کفش آقایان است.

 

 

قرار است در این مطلب در مورد ست کردن اجزای مختلف استایل و تیپ ظاهری‌تان بخوانید، اما چرا ست کردن؟ هدف از ست کردن اجزای مختلف استایل و تیپ ظاهری چیست؟

برخی صرفا فالوور هستند. یعنی هدف شخصی پشت ست کردن اجزای مختلف استایلشان ندارند، صرفا به دنبال تبعیت کورکورانه از جریان مد هستند. اما برخی از اهداف و فلسفه ست کردن اجزای استایل‌ها آگاهند و برای پیاده‌سازی معیارهای زیبایی در ظاهرشان به دنبال ایجاد نوعی سبک پوشش هوشمندانه مبتنی بر هماهنگی اجزا می‌روند. وجه اشتراک تمام ست کردن‌ها این است که علاوه بر دقت و توجه به جزئیات پوشش‌ها، هرکدام از این جزئیات باید نمایانگر زیبایی و اصالت ظاهری آن تیپ باشد. و در نهایت اینکه یک فرد بتواند روی هر یک از جزئیات پوشش خود وقت بگذارد و آن‌ها را با هم هماهنگ کند نمایانگر این موضوع است که این فرد توجه مناسبی به سبک و جزئیات زندگی خود دارد.

ست کردن کفش مردانه با کمربند

کمربند جزیی از پوشش ثابت اکثر آقایان است که هر چقدر استایل آقایان رسمی‌تر شود جنس و رنگ این جز هم فاخرتر و تیره‌تر شده و حضورش در تیپ افراد پر رنگ‌تر می‌شود. از طرفی برای ایجاد هماهنگی بین این دو جز (کفش و کمربند) باید قوانینی را پیاده‌سازی کنید که بر اساس قواعد زیبایی شناختی تیپ‌های ظاهری مردانه شکل گرفته است.

برای ست کردن کفش و کمربند باید به سه پارامتر مهم توجه کنید:
1-ست کردن بر اساس رنگ کفش و کمربند
2-ست کردن بر اساس جنس و طراحی کفش و کمربند
3-ست کردن بر اساس ظاهر سگک کمربند

  • ست کردن کفش و کمربند بر اساس رنگ

دو شرط اصلی برای اینکار وجود دارد: اول اینکه در اکثر رنگ‌ها، رنگ کفش و کمربند باید از یک خانواده باشد. دوم اینکه اگر در چند رنگ استثنا، رنگ کفش و کمربند را از یک خانواده انتخاب نمی‌کنید، باید حواستان باشد حداقل این دو را از رنگ‌های متضاد هم نباید انتخاب کنید. به مثال‌های زیر توجه نمایید:

-کفش مشکی: به همراه این کفش فقط باید از کمربند مشکی استفاده کنید.
-کفش سرمه‌ای: در این کفش‌ها نیز باید از کمربند سرمه‌ای استفاده نمود.
-کفش قهوه‌ای: به همراه این رنگ از کفش‌ها باید از کمربندهای قهوه‌ای استفاده کنید. البته می‌توانید رنگ قهوه‌ای کمربند را از تناژهای مختلف رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید. مثلا کفش قهوه‌ای با کمربند قهوه‌ای دقیقا مشابه یا کمربند قهوه‌ای روشن‌تر یا تیره‌تر.
-کفش خاکستری: این رنگ جز استثناءهایی است که با آن‌ها می‌توانید از کمربندهای رنگ مکمل استفاده کنید. مثلا از کمربندهای رنگ مشکی، قهوه‌ای سوخته و خاکستری استفاده کنید.
-کفش زرشکی: این رنگ از کفش هم جز استثنائات است. به همراه این رنگ کفش می‌توانید از کمربندهای قرمز سیر، جیگری، شرابی و خود کمربند زرشکی استفاده کنید
-کفش‌های دو رنگ: لازم نیست حتما کمربند را با هر دو رنگ کفش ست کنید. در این صورت کافیست رنگ کمربندتان را با رنگی که در کفش‌تان غالب است ست کنید.
-کفش سفید: کتانی‌ها و اسنیکرهای سفید جز جذاب‌ترین کفش‌های مکمل استایل‌های اسپرت هستند، اما این محصولات برای ست شدن با یک کمربند، محصولی ساختار شکن هستند، زیرا اگر بخواهید در این مورد هم از قاعده کلی هم رنگ بودن کمربند و کفش در ست کردن استفاده کنید، اتفاق ناخوشایندی خواهد افتاد، حتی تصور کمربند سفید هم به فرض پیدا شدن این محصول استایل نا خوشایند را در ذهن ما ایجاد می‌کند. در این مورد به خصوص شما باید رنگ کمربند را با اجزایی به جز کفش‌تان، یعنی با رنگ پیراهن یا شلوارتان ست کنید. در صورتی که رنگ لباستان تنالیته گرم دارد سعی کنید از کمربندی با طیف رنگی قهوه‌ای استفاده نموده و در صورتی که رنگ لباستان سرمه‌ای، آبی یا خاکستری بود، از کمربندی در طیف رنگی سرد استفاده نمایید.
-رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای: فرقی ندارد کدام یک از دو محصول (کفش یا کمربند) مشکی یا قهوه‌ای باشند، چیزی که مهم است این است که این دو رنگ نباید با هم استفاده شوند.

  • ست کردن کفش و کمربند بر اساس جنس و طراحی ظاهری‌شان

ست کردن کفش و کمربند بر اساس جنس و طراحی ظاهری هر دو عنصر موضوعی سخت‌تر و حساس‌تر نسبت به ست کردن این دو عضو استایل بر اساس رنگ ظاهری‌شان است. خروجی این هماهنگی گاهی استایلی بسیار شیک و جذاب شده و باعث به چشم آمدن فرد می‌شود، اما گاهی تبدیل به نوعی بی‌سلیقگی منزجر کننده می‌شود که فرد را به شخصی ناشی در تنظیم استایل تبدیل می‌کند؛ پس این نوع ست کردن نیازمند ظرافت‌های بیشتری است. ناگفته نماند که این نوع ست کردن هم قوانین مربوط به خودش را دارد اما بیشترین سهمش بر مبنای سلایق و قضاوت شخصی افراد است. به مثال‌های زیر توجه نمایید:
-هنگام استفاده از کفش‌های جیر می‌توانید از کمربندهای جیر و نبوک استفاده کنید.
-همچنین هنگام استفاده از کفش‌های نبوک هم می‌توانید از کمربندهای جیر و نبوک استفاده کنید.
-هنگام استفاده از کفش‌های چرم باید از کمربندهای چرم استفاده کنید.
-یا هنگام استفاده از کفش‌های اسپرت می‌توانید از کمربندهای اسپرت و برزنتی استفاده کنید.
-در مورد کفش‌هایی که طراحی خاصی دارند یا روی آن‌ها نقش‌های چاپی وجود دارد هم می‌توانید سراغ کمربندهایی با طراحی نزدیک به آن طرح‌ها بروید. مثلا در کفش‌های بروژ که طرح‌هایی روزنه‌دار روی کفش وجود دارد بهتر است سراغ کمربندی بروید که طراحی روزنه‌دار روی سطح آن وجود داشته باشد. از کمربندهای طرح‌دار هم می‌توانید در استایل‌های اسپرت استفاده کنید هم در استایل‌های رسمی، فقط کافی است طرح روی کمربندها به طرح روی کفش‌ها نزدیک باشد.

  • ست کردن کفش و کمربند بر اساس سگک‌ها

این نوع از ست کردن کفش و کمربند بسیار جزیی و ریزبینانه است و بیشتر مناسب استایل‌های مینیمالیستی می‌باشد.
-مثلا می‌توانید به همراه کفش‌های خاکستری یا نقره‌ای از کمربندهایی با سگک متوسط یا بزرگ فلزی به رنگ نقره‌ای استفاده کنید.
-همراه کفش‌های مشکی می‌توانید از کمربندهایی با سگک مشکی متوسط و ریز استفاده کنید.
-گاهی برخی از کفش‌ها نیز مدل‌شان به گونه‌ای است که در سطح خود یک یا چند سگک دارند. در این صورت برای ست کردن کفش و کمربند بهتر است رنگ و اندازه سگک‌های (بزرگ، متوسط یا کوچک بدن) کفش و کمربند با هم تطابق داشته باشد.

ست کردن کفش مردانه با ساعت

-در استایل‌های رسمی که کفش رسمی و چرم به پا دارید می‌توانید با آن‌ها ساعت‌های بند چرمی را ست کنید. اگر استایل رسمی‌تان در تنالیته خاکستری یا مشکی بود سراغ ساعت‌هایی با بند چرمی مشکی بروید و اگر اجزای استایل‌تان در تنالیته رنگ قهوه‌ای قرار گرفت سراغ ساعت‌های بند چرمی قهوه‌ای بروید.
-اگر کفش‌تان مشکی مات یا خاکستری باشد می‌توانید از ساعت‌های مچی فلزی با رنگ نقره‌ای برای ست کردن استفاده کنید.

ست کردن کفش مردانه با کراوات

ست شدن کفش و کراوات هم در انواع استایل‌های رسمی و اسپرت امکان پذیر است. برای اینکار کافی است از کفش‌ها و کراوات‌ها یا پاپیون‌های هم رنگ و هم شکل استفاده کنید. مثلا اگر کفش‌تان ساده و رسمی بود از کراوات ساده و تک رنگ در طیف رنگی کفش‌تان استفاده کنید، یا اگر کفش‌تان طرح‌دار بود از کراواتی با طرح نزدیک به طرح کفش استفاده کنید، یا مثلا اگر کفشی مینیمالیستی به پا داشتید بهتر است سراغ کراوات‌های باریک بروید.

 

ست کردن کفش زنانه با کیف

این روش ست کردن یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ست کردن اجزای استایل خانم‌هاست. تا همین چند سال پیش همین گزینه به عنوان تنها گزینه ست کردن کفش با اجزای دیگر پوشش خانم‌ها مطرح بود اما در حال حاضر عناصر و اجزای دیگری هم با کفش قابل ست شدن هستند. اما همچنان این روش یکی از رایج‌ترین و تاثیرگذارترین ست‌ها برای خلق یک استایل جذاب است.
-ساده‌ترین روش و رایج‌ترین روش ست کردن کفش و کیف، استفاده از رنگ‌های کاملا مشابه یا رنگ‌های با تناژ متفاوت اما از یک خانواده رنگی است. مثلا در یک مجلس رسمی، در کنار یک کفش پاشنه بلند از خانواده رنگ‌های نوود (رنگ بدن) مانند رنگ استخوانی، می‌توانید از یک کیف رنگی از خانواده نوود‌ها با رنگی مکمل مانند عسلی استفاده کنید.

-از تکنیک عنصر مشترک بین کفش و کیف استفاده کنید. گاهی رنگ غالب استایل و لباس شما یک چیزی است و رنگ کفش شما رنگی دیگر به گونه‌ای که از خانواده هم نیستند. مثلا لباسی تیره با کفشی به رنگ درخشان مانند طلایی، لیمویی یا زرد. حال به دنبال یک کیف برای ست کردن با کفش‌تان هستید تا کفش‌تان تنها عنصر رنگ متضاد استایل‌تان نباشد و بتوانید آن را با یک جز دیگر از استایل‌تان هماهنگ کنید. اما کیف هم رنگ با کفش یا از خانواده همان رنگ هم ندارید. در این صورت می‌توانید طی اقدامی خلاقانه یک وجه مشترک رنگی بین کفش و کیف‌تان ایجاد کرده و آن‌ها را با هم هماهنگ کنید. مثلا کافیست یک زنجیر طلایی به کیف‌تان آویزان نموده، یا یک شال مینیمال زرد به کیف‌تان اضافه کنید یا حتی پیکسلی با رنگ مشابه کفش‌تان به کیف بیافزایید. وجود هماهنگی در همین حد هم به زیبایی استایل شما می‌افزاید.

-قوانین مد و فشن هیچ وقت ثابت نخواهد بود. تا مدت‌ها پوشیدن دو جز ظاهری مانند کفش و کیف زنانه با رنگ‌های ظاهرا بی ربط نوعی ضعف در استایل وتیپ خانم‌ها محسوب می‌شد اما امروز تبدیل به یکی از رایج‌ترین ترندها شده‌اند. مثلا استفاده از یک کفش با رنگ نارجی یا آجری به همراه استفاده از یک کیف زنانه یا کوله سرخ آبی، نمایانگر طیفی از رنگ‌های گرم زیبا در کنار هم است در حالی که همین ترکیب در یک دهه قبل مورد پسند خانم‌ها نبود.

-نوع دیگری از ست کردن کفش و کیف خانم‌ها، به جنس این محصولات مربوط می‌شود. در این روش بهتر است جنس کفش و کیف دقیقا یکی باشد، مثلا در زمستان در کنار کفش‌های چرمی از کیف‌های چرمی استفاده شود یا در کنار کفش‌های جیر و نبوک از کیف‌های جیر و نبوک استفاده شود. یا در تابستان اگر از صندل‌ها و کفش‌های خنک پارچه‌ای استفاده می‌کنید سعی کنید در کنار آن از کیف‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

تذکر: ست کردن کفش زنانه با انواع لباس روش‌های بسیار متنوعی را می‌طلبد که برای مطالعه این روش‌ها و آموزش دیدن نحوه ست کردن کفش و انواع لباس زنانه، روی اینجا کلیک کنید.

ست کردن کفش زنانه با اکسسوری

در خانم‌ها نسبت به آقایان، امکان ست کردن کفش با عناصر بیشتری امکان‌پذیر است. مثلا ست کردن کفش با کلاه، ست کردن کفش با ساعت، ست کردن کفش با عینک، با دستبند و … نکته‌ای که وجه اشتراک همه این ست‌هاست شباهت یا مکمل بودن رنگ‌های آن‌هاست که باید رعایت شود.
ست کردن کفش با رنگ ناخن
این مورد هم جز جدیدترین روش‌های ست کردن کفش با عنصری از ظاهر استایل یک خانم است که در این روش کافی‌است شما از لاکی که هم رنگ کفش‌تان است استفاده کنید.

به عنوان کلام آخر باید بگوییم برای ست کردن اجزای مختلف استایل‌تان، جزئیات تمام عناصر استایل‌تان را مد نظر قرار داده و با طی کردن یک روند هماهنگ سعی کنید مجموعه‌ای از عناصر زیبا را کنار هم بچینید. در مورد قوانین هم باید بگوییم سرپیچی از این قوانین تخلف نیست و شما آزادید برای ایجاد و خلق یک استایل جدید مجموعه‌ای از این موارد را با آزمون و خطا تغییر دهید، شاید ترکیب جدید و زیبایی در استایل شما به وجود آمد.

 

حتما راه‌های زیاد دیگری هست که می‌توان برای جذابیت بصری، کفش را با اجزای ظاهری دیگر هماهنگ کرد؛ لذا از شما می‌خواهیم تا جهت تکمیل این مطلب، تجربیات خودتان را در این زمینه و در قسمت ثبت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ست کردن کفش با اجزای دیگر لباس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *