ترند کفش‌های زمستانه زنانه

Aradترند کفش‌های زنانه در پاییز و زمستان 2020-2021

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد مدل‌هایی از کفش‌های زنانه که در جهان و کشور خودمان و در سال جاری یعنی سال 99 شمسی و 2020 و 2021 میلادی ترند شده و طرفداران زیادی را به خودشان جذب کردند به بحث و گفت‌و‌گو بپردازیم.

 

بهتر است قبل از هرچیز در مورد پدیده ترند شدن صحبت کنیم: واژه ترند به معنای ایجاد گرایش و ایجاد تمایل نسبت به موضوعی خاص در زمانی معین می‌باشد. پس ترند شدن یا ترند بودن یک محصول مانند کفش در صنعت مرتبط به خودش یعنی: ایجاد تمایل و گرایش زیاد به کفش‌های مشخصی در زمان معین که در نهایت به فراگیر شدن و رایج شدن استفاده از آن کفش خاص می‌انجامد. اما ترند در حوزه پوشاک و استایل از جمله کفش‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که شاید در ترند شدن رویدادهای دیگر رخ ندهد:
-مثلا طیف عناصری که در حوزه پوشاک یا مشخصا کفش ترند می‌شوند صرفا به یک یا دو محصول محدود نمی‌شود و می‌تواند محصولات زیادی را از مدل‌های متنوع، طرح و رنگ‌های گوناگون با خود همراه کند.
-طول عمر ترندهای حوزه پوشاک و کفش مانند ترند شدن سایر پدیده‌ها لزوما کوتاه مدت نیست، گاهی یک کفش می‌تواند برای مدت طولانی مانند دو فصل یا حتی یک سال ترند باشد و همواره به مخاطبان و طرفدارانش اضافه شود.

با تغییر فصول و ایجاد تفاوت آب‌هوایی در هر سال، تغییرات اساسی هم در ترندهای کفش در دنیا شکل می‌گیرند و این محصولات بر اساس تغییرات رنگ و مدلی که از قبل توسط طراحان دنیای مد و استایل مشخص شده، تغییر می‌کنند. حداقل مزیت آگاهی از این روندها به روز بودن ظاهر شما با طیف وسیعی از شیک‌پوشان جامعه است.

ترند و مد

یک نکته ظریف وجود دارد که بیان آن خالی از لطف نیست: اگر بخواهیم مخاطب این مقاله را صرفا متخصصان حوزه مد و فشن فرض کنیم باید به معنی دقیق‌تری از ترند بپردازیم، که معنی دقیق‌تر آن با مد متفاوت است. در واقع در این صورت ترند‌ها پدیده‌های در حال معرفی شدن و فراگیر شدن هستند که ممکن است فراگیر شده و تبدیل به مد شوند یا ممکن است خط روندشان قطع شده و فراگیر نشوند. اما برای مخاطبان و مصرف‌کنندگانی که نگاه عمومی به این کفش‌ها دارند و به دنبال فعالیت در حوزه مد و استایل نیستند، ترند و مد تقریبا به یک معنی است و ما در این مقاله همین معنی را مد نظر داریم.

مدل و جنسیت در ترندهای کفش

همانطور که گفته شد ترند پوشاک و کفش محدودیت خاصی را در مدل‌ها یا رنگ‌ها برای شما اعمال نمی‌کند و شما می‌توانید متناسب با نیازهای‌تان سراغ هر یک از دسته‌بندی کفش‌ها که از قبل مد نظر داشتید بروید و برای همراه بودن با ترند و مد، کافیست مدل ترند شده آن دسته‌بندی را هم انتخاب کنید. همچنین ترندها جنسیت هم نمی‌شناسند و در هر دو جنست آقایان و خانم‌ها ترندها در حوزه کفش جریان پیدا می‌کنند.

تمایل به راحتی

این عنصر هر سال بیشتر از قبل جای خود را در ترندهای کفش پر رنگ می‌کند و ترندهای کفش امسال نیز از این قضیه مستثنی نبوده و نسبت به سال‌های گذشته مدل‌های راحت‌تری را در خود گنجانده‌اند.

ترندهای کفش زنانه در فصول گرم و سرد

  • اضافه شدن زیورآلاتی مانند زنجیر به کفش

امسال نقش زیورآلات به خصوص زنجیر در کفش‌ها پررنگ‌تر از قبل شده است. البته این زنجیرها در کفش‌های فصول گرم مانند صندل‌ها بیشتر از کفش‌های فصول سرد مانند نیم‌بوت‌ها دیده می‌شوند. طول و قطر و به طور کلی ابعاد زنجیرهای به کار گرفته شده در کفش‌ها با توجه به کاربردهای متفاوت‌شان ابعاد مختلفی را به خود می‌گیرند. مثلا زنجیره‌های کفش‌های رسمی، کوچکتر، ظریف‌تر و درخشان‌تر هستند در حالی که زنجیر روی صندل‌های کژوآل یا کفش‌هایی که برای استریت استایل استفاده می‌شوند قطورتر یا بلند‌تر هستند. با اضافه شدن زنجیر به کفش‌ها، این محصولات زرق و برق بیشتر پیدا کرده و بهتر دیده می‌شوند، اما اگر پاهای چاقی دارید و نمی‌خواهید چاقی پاهای‌تان زیاد به چشم بیاید از پوشیدن این ترند از کفش‌ها اجتناب کنید.

برای مطالعه مقاله رابطه افراد چاق و کفش روی اینجا کلیک کنید.

  •  صندل‌های بندی تا ساق

این کفش‌ها و صندل‌ها در یک دهه قبل به یک باره ترند شدند و بعد از مدتی سهم‌شان در پوشش تعداد خانم‌ها کم‌و کمتر شد. اما امسال با طراحی‌های نو و متنوع دوباره سرو کله‌شان پیدا شد و بین تعداد زیادی از خانم‌ها چه در کشور خودمان و چه در جهان فراگیر شدند. این کفش‌ها در واقع اقتباسی از صندل‌های ابتدایی جهان یعنی صندل‌های رومی و یونانی هستند.

  •  کفش‌های لژدار در هیبتی بزرگتر

در دهه اخیر کفش‌های لژدار (با لژهای کوتاه) یا همان پلت‌فرم‌ها طرفداران زیادی را به دنبال خود کشانده بودند. اما در ترند کفش‌های امسال این خانواده تغییر چهره داده و در هیبتی به مراتب بزرگتر ظاهر شدند و به سرعت در بین خانم‌ها کفش‌های پلتفرم یا لژ‌دار با لژ بزرگ فراگیر شد. این لژهای ظاهری زیبا و خاص را به پاهای شما داده و خصوصا برای خانم‌های کوتاه قامت جذابیت ظاهری بالایی دارند.. کفش‌های لژ بلند علی‌رغم بلند بودن زیره‌شان و برخلاف کفش‌های پاشنه بلند از راحتی خاصی بهره می‌برند و برای تمامی خانم‌ها به جز افرادی که به کمر درد مبتلا هستند گزینه مناسبی هست. این لژهای بلند هم روی انواع کتانی و کفش اسپرت پیاده شده‌اند و می‌توان از آن در استایل‌های اسپرت و کژوآل استفاده کرد هم در کفش‌های نیمه رسمی اعمال شده‌اند که از آن‌ها می‌توان در محیط‌های نیمه رسمی مانند دانشگاه یا اداره استفاده کرد. از خاستگاه‌های اصلی این مدل کفش‌ها کشورهای شرق آسیایی است.

  • مینیمالیسم در کفش

در سبک‌های دیگر در حوزه کفش تمرکز روی جنس و طراحی قالب و مدل است اما در مینیمالیسم یا ساده‌گرایی تمرکز روی راحتی و کارآمدی کفش در عین سادگی و کم زرق و برق بودن ظاهر کفش است. در واقع مینیمالیسم نوعی طرز تفکر ترند شده‌است که افراد با انتخاب آن به عنوان سبک زندگی، سلایقشان در حوزه پوشاک و کفش‌هم تغییر می‌کند و به سمت ساده‌گرایی توام با کارایی بالا می‌گراید. از معروفترین افرادی که سبک مینیمالیسم را برای لایف استایل خود برگزیده‌اند و در پوشش (حتی کفش‌های) فعلی آن‌ها مشهود است می‌توان به آنجلینا جولی و شارلیز ترون بازیگران هالیوودی یا مگان مارکر و کیت مدیلتون عروس‌های خانواده سلطنتی بریتانیا اشاره کرد؛ پس هرگز قدرت این سادگی را دست‌کم نگیرید. ظاهر این کفش‌ها ساده و تک رنگ و غالبا در رنگ‌های خنثی هستند که هم می‌توان آن‌ها را با یک استایل کاملا مینیمالیستی ست کرد هم آن‌ها را با یک ظاهر شلوغ و پر زرق وبرق پوشید و استایلی پارادوکسیکال ایجاد کرد.

  •  بازگشت به لوفرها با تغییراتی مدرن

گاهی ترندها در عین حال که جدید هستند اما از مدل‌های قدیمی و گذشته اقتباس شده‌اند، به این ترتیب که طراحان سراغ مدل‌های قدیمی رفته و با ایجاد نوآوری‌های خلاقانه در آن‌ها یک ترند پست مدرن ایجاد می‌کنند. همین اتفاق امسال برای لوفرها افتاده و شما شاهد لوفرها با ظاهری جدید مانند لوفرهای پاشنه‌بلند یا لوفرهای پشت‌باز هستید که برای استفاده در استایل‌های کژوآل یا نیمه رسمی کاربرد دارد.

بوت‌ها و نیم‌بوت‌های زنانه ترند امسال

با توجه به میزان اقبال مخاطبان حوزه کفش می‌توان گفت بازیگر نقش اصلی در بین کفش‌های فصول سرد این دسته هستند. در بین بوت‌ها و نیم‌بوت‌های ترند شده امسال مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارد که به اختصار به هرکدام می‌پردازیم.

  • بوت و نیم‌بوت چلسی

این بوت‌ها جز پرطرفدارترین محصولات زمستانی بوده که سال‌های متعددی از جمله امسال جز ترندهای زمستانی هستند و این ترند بودن طولانی مدت را مرهون راحتی زیاد، کاربردی بودن و طراحی زیبای خود هستند. زیبایی این بوت با سادگی آمیخته شده به طوری که از هیچ بندی در این بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها استفاده نمی‌شود و برای راحتی در پوشیدن و درآوردن این محصول، کشی در کناره‌های آن تعبیه شده است. این بوت‌ها زیره‌ای مقاوم در برابر انتقال سرما داشته و محافظ خوبی در زمستان برای پاهای شما هستند. این نیم‌بوت خصوصا در رنگ‌های تیره‌تر با اکثر لباس‌ها قابل ست‌شدن بوده، همچنین در مدل‌های لژدار مناسب تیپ‌های کژوآل بوده و در مدل‌های ظریف‌تر و ساده‌ترش مناسب تیپ‌های رسمی است.

  •  کفش‌ها و نیم‌بوت‌ها با پنجه غیرمعمولی ( نوک‌تیز و نوک‌مربعی)

کفش‌ها و نیم‌بوت‌های نوک‌تیز و نوک‌مربعی هم در ترند امسال جای گرفته‌اند و مخاطبان خاص خود را به دنبال دارند. طرفداران این نیم‌بوت افرادی هستند که اهل رصد کردن و پیروی از دنیای مد و فشن بوده و به دنبال داشتن استایلی شیک، خاص و متفاوت هستند. این کفش‌ها معمولا از جنس چرم بوده و مدل‌های تخت آن‌ها راحت‌ترین نوع آن‌ها هستند. اگر پنجه‌های بزرگی دارید بهتر است از مدل مربعی به جای مدل نوک‌تیز استفاده کنید. هر دوی این مدل‌ها گزینه مناسبی برای استریت استایل و تیپ‌های کژوآل هستند.

  • بوت‌های وسترن

این مدل از بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها هم جز ترندهای زمستانی امسال بوده که معمولا در تیپ‌های اسپرت و کژوآل به همراه شلوار جین یا دامن و پیراهن‌های طرح‌دار استفاده می‌شوند. این نیم‌بوت‌ها برای تمام خانم‌ها قابل استفاده بوده و البته برای خانم‌هایی که ریز جثه هستند مناسب‌تر بوده و آن‌ها را بزرگتر نشان می‌دهند.

  • چکمه‌های پاشنه گربه‌ای

یکی از جالب‌ترین و خاص‌ترین ترندهای امسال بوت‌ها و چکمه‌های پاشنه گربه‌ای هستند. علی رغم نازک بودن پاشنه‌ها در این مدل‌ها، به علت سبکی زیاد این بوت‌ها هنگام استفاده بسیار راحت هستند. همچنین پاشنه‌های ظریف و مینیمل ظاهری بسیار زیبا هم در این کفش‌ها ایجاد می‌کنند. از ویژگی‌های جالب بوت‌های پاشنه گربه‌ای این است که به خوبی با لباس‌های حجیم فصول سرد منطبق شده و استایلی متعادل را به وجود می‌آورند.

  • چکمه‌ها و بوت‌های چروک‌دار

این مدل‌ بوت‌ها و چکمه‌ها ساختاری شل و ول‌تر نسبت به سایر بوت‌ها داشته و به همین دلیل چروک زیادی را در سطح ساق خود دارند که همین امر سبب شده با هر ابعادی از پا، چه پای لاغر داشته باشید چه پا چاق، این چکمه گزینه‌ای عالی و بسیار راحت برای شما باشد. ویژگی جالب این چکمه‌ها قابلیت ست‌پذیری آن با انواع مختلفی از لباس‌هاست؛ شما می‌توانید متناسب با لباس‌ها و شرایطی که می‌خواهید از این بوت استفاده کنید، نوع ساق کوتاه یا ساق بلند آن، یا حتی نوع تخت یا پاشنه‌دار آن را انتخاب کنید.

  • چکمه‌ها یا بوت‌های کروکودیلی

این بوت جز جذاب‌ترین و فاخرترین بوت‌هاییست که وارد ترندهای امسال شده است. این بوت‌ها از جنس چرم کروکودیل یا با طرح چرم کروکودیل بوده که می‌تواند از چرم‌های طبیعی یا چرم‌های مصنوعی ساخته شود.

  • چکمه یا بوت‌های بلند (تا روی ران)

این بوت‌ها هم از جمله ترندهای چند سال اخیر و امسال حوزه کفش هستند که معمولا از جنس چرم بوده و بخاطر گرمایی که به همراه دارند در فصول سرما از محبوبیت بالایی برخوردارند. با توجه به اندازه این بوت‌ها، می‌توان به همراه آن‌ها از دامن کوتاه هم استفاده کرد و تمام پا را پوشش داد و یک استایل جذاب اسپرت را ایجاد نمود.

  • چکمه یا بوت‌های بلند (تا روی زانو)

این چکمه‌ها نیز چند سالی است که ترند بوده و امسال هم روند همه‌گیری خوبی را طی کرده است. با توجه به مدل‌های تخت یا پاشنه دار و رنگ‌های تیره و متنوع این چکمه‌ها می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلف و به همراه دامن‌ها یا شلوارهای جین استفاده نمود و تیپی خاص و جذاب به نمایش گذاشت. مدل و ظاهر این چکمه‌ها اقتباس شده از چکمه‌های سوارکاری با اسب است.

  • بوت‌ و نیم بوت مدل کامبت

از زیباترین و جذاب‌ترین بوت‌های ترند شده امسال است که حدود سه دهه پیش در ابتدا به طور انحصاری توسط برند دکترمارتینز تولید شده و ترند شده بود، اما در حال حاضر اکثر برندهای جهان و داخلی این مدل را تولید می‌کنند. از این بوت‌های راحت می‌توان در استایل‌های خیابانی و اسپرت به خوبی استفاده نمود.

  • چکمه‌های پر زرق و برق

گاهی برخی از ترندها در اثر تغییر کاربری یا ایجاد تفاوت در کاربرد یک محصول به وجود بیاید. مثلا کفش‌ها و بوت‌های پر زرق و برق را در نظر بگیرید، این کفش‌ها تا مدتی قبل محدود به مراسم رسمی و مجالس بزرگ بوده اما مدت کوتاهیست با ساختار شکنی وارد استایل‌های کژوآل خیابانی هم شده‌اند و با گذر اندک زمانی مخاطبان بسیاری برای استفاده در استریت استایل گرد هم آورده‌اند که اینگونه ترندی جدید ایجاد شده است. یکی از ترندهای امسال انتخاب محصولانه جسورانه مثل بوت‌ها و چکمه‌های طلایی، نقره‌ایی و قرمز است. این محصولات مناسب افرادی بوده که به دنبال ایجاد استایل‌های جسورانه بوده و می‌خواهند ترکیبی خاص و بسیار متفاوت را در استایل‌شان به وجود آورند. این مدل‌ها همچنان برای استایل‌های رسمی هم مناسبند و معمولا جنس‌شان چرم مصنوعی است.

  • کفش‌های چرم گلدار

یکی دیگر از روش‌های ایجاد ترند جدید استفاده از محصولات خارج از زمان مدنظر و همیشگی آن‌هاست. مثلا استفاده از پوشاک گلدار که بیشتر در فصول گرم استفاده می‌شد. شما می‌توانید برای شرکت در این ترند و موج جدید سراغ تهیه بوت‌های طرحدار و گلدار با رنگ‌های گرمی مانند قرمز تیره، شرابی، قهوه‌ای و سبز تیره بروید.

شما تجربه استفاده از کدامیک از این محصولات ترند شده امسال را داشته‌اید؟ تجربیات خودتان را در این زمینه در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ترند کفش‌های زنانه در پاییز و زمستان 2020-2021”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *