Aradراهنمای جامع ست کردن رنگ کفش‌ و لباس‌ برای آقایان و خانم‌ها

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد هماهنگی رنگ بین کفش و لباس صحبت کنیم. در ابتدا در مورد ضرورت این موضوع صحبت خواهیم کرد و بعد از آن ترفندهایی را به شما خواهیم آموخت که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید یک هارمونی عالی بین رنگ کفش‌ها و لباس‌هایتان ایجاد کنید. اگر به دنبال یادگیری شیک‌پوشی و استایل‌های حرفه‌ای و خاص هستید هرگز این مقاله را از دست ندهید.

 

ضرورت ست کردن رنگ کفش‌ها و لباس‌ها

به نظر شما چه عواملی در زیبا و جذاب به نظر رسیدن تیپ و استایل شما بیشترین اهمیت‌ها را دارد؟ مدل و طراحی لباس‌ها، جنس لباس‌ها، رنگ لباس‌ها، مدل و طرح کفش و … بله همه این عوامل در کنار هم می‌تواند تاثیرات فراوانی روی جذابیت استایل ما بگذارد؛ اما عاملی وجود دارد که اگر به آن بی‌توجهی کنید، به تنهایی می‌تواند اثر تمام عوامل بالا را خنثی کرده یا حتی تاثیر بسیار بدی روی ظاهر و استایل شما داشته باشد: هماهنگی و هارمونی بین رنگ لباس‌ها و کفش.

یکی از پر رنگ‌ترین دغدغه‌ها برای رفتن به مراسم یا جایی داشتن پوشش مناسب و از آن مهمتر جذاب برای آن شرایط است، شاید معروف‌تر این است که خانم‌ها قبل از رفتن به جایی دائما می‌پرسند: حالا چی بپوشم، اما واقعا این دغدغه مختص خانم‌ها نیست، بسیاری از آقایان هم به جذابیت و مناسب بودن ظاهرشان اهمیت می‌دهند. این سوال که چی بپوشم صرفا مختص لباس‌ها و مدل‌شان نیست، کفش‌ها هم بسیار اثرگذارند و بازهم می‌گوییم متناسب بودن این رنگ‌ها با هم. این موضوع آنقدر جا افتاده است که ست بودن رنگ و ظاهر کفش‌ها با اجزای مختلفی از لباس‌ها به یکی از اصول و ملزومات حرفه‌ای شدن تیپ و ظاهر تبدیل شده است.

 

مزایای ست کردن رنگ کفش و لباس‌ها

دغدغه‌های بالا ممکن است بارها و بارها برای بسیاری از شما خوانندگان عزیز، چه خانم چه آقایان پیش آمده باشد؛ به طوری که بسیاری از افراد به دلیل بلد نبودن اینکه چه رنگی از کفش‌ها و چه رنگی از لباس‌ها را می‌توانند با هم ست کنند، علی‌رغم میل باطنی‌شان قید تیپ‌های مدرن و خوش رنگ را زده و برای انسجام بین رنگ لباس‌ها وکفش‌شان به رنگ‌های مشکی یا خنثی دیگر روی می‌آورند. خب این هم روشی است! اما تعداد انتخاب‌های شما را بسیار پایین می‌آورد، در حالی که با آموزش و یادگرفتن رنگ‌های انطباق‌پذیر کفش و لباس‌ها پنجره‌ای به روی دنیایی از استایل‌های رنگارنگ و حرفه‌ای به روی شما باز می‌شود.

در این مطلب تلاش می‌کنیم تا بهترین ترکیب‌های ممکن بین رنگ کفش‌ها و رنگ لباس‌ها را برای شما بیان کنیم. اگر فردی دقیق و حساس روی تیپ و ظاهرتان هستید حتما این مقاله ده دقیقه‌ای را مطالعه کنید.

 

عوامل موثر در انتخاب رنگ لباس و کفش

برای انتخاب مدل‌ها و رنگ‌های لباس‌ها و کفش‌ها عوامل مختلفی را باید مد نظر داشت از جمله: مکانی که قرار است در آن از مجموعه لباس‌ها وکفش‌مان استفاده کنیم، زمان استفاده از لباس‌ها و کفش، شرایط و مناسبتی که برای آن از لباس‌ها و کفش استفاده می‌کنیم، ترندها و مد روز در صنعت کفش، موقعیت سنی، موقعیت اجتماعی و سلایقی که در پوشش داریم. در این مقاله سعی می‌کنیم این اصول را با توجه به تفاوت جنسیت افراد تفکیک کنیم.

ست کردن رنگ کفش و لباس‌ها در آقایان

  • نسخه ثابتی نمی‌توان پیچید

قانون کلی و نسخه ثابتی برای انتخاب رنگ کفش و متناسب کردن آن با رنگ لباس ها نیست، چون انتخاب رنگ کفش به نوع و جنس کفش هم مرتبط می‌شود. مثلا در کفش‌های رسمی رنگ‌های مشکی و تیره بهترین گزینه بوده، اما برای کفش‌های کتانی بهترین گزینه‌ها رنگ‌های روشن هستند.

 

  • هر طیف رنگی مزایای خاص خودش را دارد

مثلا رنگ‌های تیره دیرتر کثیف می‌شوند، رنگ‌های سفید شادترین تیپ‌ها را می‌سازند یا رنگ‌های خنثی با بیشترین لباس‌ها ست می‌شوند.

 

  • ست کردن کفش مشکی رنگ با لباس‌ها

رنگ مشکی مزایای زیادی دارد، از جمله اینکه در دنیای استایل و مد یک رنگ بسیار سازگار است و با اکثر رنگ‌های لباس‌ها سازگاری دارد، سخت کثیف شده و دیرتر چروک و کهنگی را نمایان می‌کند، پس داشتن یک کفش مشکی چه مدل رسمی چه کالج و چه بوت یا نیم‌بوت گزینه مناسبی برای استفاده با لباس‌های مختلف است. به عنوان مثال در تیپ‌های رسمی یا مجلسی کفش مشکی را می‌توانید با شلوارهای هم رنگ، سرمه‌ای، خاکستری یا حتی سفید بپوشید و ست کنید. اگر تیپ‌تان تیپ رسمی است بهتر است تناژ رنگ مشکی تیره‌تر و براق‌تر بوده و اگر تیپ‌تان به سمت اسپرت بودن پیش می‌رود می‌توانید سراغ تناژهای روشن‌تر رنگ مشکی بروید و آن را به همراه شلوارهای جین روشن بپوشید.

 

  • ست کردن کفش قهوه‌ای رنگ با لباس‌ها

در رتبه‌بندی ست‌پذیری رنگ کفش‌ها در میان آقایان می‌توان رتبه دوم را بعد از کفش‌های مشکی به کفش‌های قهوه‌ای داد. این رنگ کفش متناسب با تناژهای رنگی مختلفش کاربردهای فراوانی از کاربردهای رسمی تا کاربرد برای دورهمی‌های غیر رسمی دارد. ست کردن لباس‌ها با رنگ‌های مختلف با این رنگ کفش به آسانی اتفاق می‌افتد، شما می‌توانید برای شرکت در موقعیت‌های رسمی از شلوارهای کتان یا پارچه‌ای با رنگ‌های خاکی، خاکستری و سرمه‌ای استفاده کنید و در صورت تمایل به ایجاد یک استایل غیر رسمی می‌توانید در کنار کفش قهوه‌ای‌تان از شلوارهای جین رنگ روشن استفاده کنید. کفش قهوه‌ای در آقایان از آن گزینه‌هایی است که با لباس‌های هم رنگ خود هم قابل استفاده بوده، با ذکر این نکته که تناژ رنگ قهوه‌ای موجود در لباس‌ها با کفش متفاوت باشد.

  • ست کردن کفش‌های طوسی رنگ با لباس‌ها

کفش‌های طوسی رنگ جز مواردی هستند که قابلیت ست‌پذیری با تعداد زیادی از رنگ‌های متفاوت از جمله: لباس‌های آبی، قرمز، صورتی، زرد و مشکی دارند. همچنین با لباس‌های هم رنگ خود به شرطی که از تناژهای تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنند قابل استفاده هستند.

 

  • ست کردن کفش سرمه‌ای رنگ با لباس‌ها

کفش‌های سرمه‌ای رنگ هم جز کفش‌ها رنگ خنثی هستند که با اکثریت رنگ لباس‌ها سازگارند و هم در استایل‌های رسمی قابل استفاده هستند هم در استایل‌های اسپرت، نقطه اوج و درخشش این رنگ کفش‌ها هم استفاده در فصول سرد و شرایط بارندگی در قالب بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها به همراه لباس‌های تیره تر مانند رنگ خاکستری یا مشکی است. این رنگ از کفش‌ها با اکثر لباس‌های رنگ متفاوت ست می‌شود اما با لباس‌هایی با رنگ خودش هرگز قابل استفاده نیست. بهترین گزینه‌ها برای رنگ لباس‌های متناسب با کفش‌های خاکستری رنگ، رنگ‌های مشکی، خاکستری و سفید است.

 

  • ست کردن کفش‌های آبی با لباس‌ها

کفش‌های آبی رنگ هم در استایل‌های رسمی کاربرد دارند هم در استایل‌های اسپرت؛ در استایل‌های رسمی فقط با کت و شلوارهای هم رنگ خود پوشیده می‌شود اما در استایل‌های اسپرت با تمام طیف رنگ‌های هم خانواده آبی، یعنی مشکی، طوسی، خاکستری و سفید قابل استفاده هستند.

 

  • ست کردن کفش‌های سفید رنگ با لباس‌ها

کفش‌های سفید جز رنگ‌هایی است که تقریبا باید در تیپ‌ها و استایل‌های رسمی آن را فراموش کنید، اما به جای آن یکی از بهترین گزینه‌های جذابیت و درخشش در استایل‌های اسپرت است. اگر به دنبال استفاده از تیپ‌های مینیمالیستی هستید کافیست از کفش‌ها و اسنیکرهای سفید در کنار شلوار جین رنگ تیره استفاده کنید. این رنگ از کتانی‌ها و کفش‌های اسپرت در کنار اکثر رنگ‌های موافق و مخالف خود قابل استفاده است.

 

  • ست کردن کفش‌های کرم رنگ با لباس‌ها

این رنگ کفش‌ها با لباس‌هایی به رنگ روشن مانند رنگ‌های سفید و پاستلی قابل استفاده است

 

  • ست کردن کفش‌های زرشکی و جیگری رنگ با لباس‌ها

اکثر افراد در اولین مواجهه با کفش‌های جیگری واکنشی تدافعی دارند، احتمالا بسیاری از شما خوانندگان عزیز هم اگر تجربه استفاده از کفش این رنگی را نداشته باشید، تصور می‌کنید رنگی منزوی است که نمی‌توان لباس و رنگ مناسبی برای سازگاری با آن پیدا کرد، اما نکته جالب کفش‌های جیگری رنگ این است که اتفاقا قدرت سازگاری و ست‌پذیری بالایی دارن، تقریبا اکثر لباس‌هایی که با کفش‌های قهوه‌ای رنگ ست می‌شوند با کفش‌های جیگری رنگ هم ست می‌شوند. بهترین انتخاب کفش جیگری مدل‌های دربی هستند که به سادگی با شلوارهای جین روشن یا شلوارهای قهوه‌ای به همراه پیراهن مشکی یا سرمه‌ای ست می‌شوند. تفاوت بارز این رنگ با رنگ‌های قهوه‌ای این است که برای شما یک استایل کاملا خاص، جسورانه و متفاوت می‌سازد.

 

  • ست کردن کفش‌های رنگارنگ (کتانی) با لباس‌ها

شاید مزیت کفش‌های تک رنگ این باشد که راحت از کتانی‌های رنگارنگ با لباس‌ها ست شود اما برخی از افراد سلایقشان چیز‌های شلوغ و رنگ به رنگ می‌پسندد که آن‌ها هم زیبایی خاص خود را دارند. از ویژگی‌های کتانی‌های رنگی این است که رنگ آن‌ها بسیار واضح بوده و به چشم میآید و برای متعادل شدن تیپ و استایل بهتر است در کنار آن‌ها از لباس‌های رنگ خنثی، مانند اکثر شلوارهای جین یا لباس‌هایی با رنگ‌های آبی، سفید و کرم استفاده کنید.

ست کردن رنگ کفش و لباس‌ها در خانم‌ها

  • ست کردن کفش طوسی رنگ با لباس‌ها

رنگ طوسی کفش‌ها هم در استایل‌های مجلسی مناسب است هم در استایل‌های اسپرت، در تیپ‌های مجلسی بهتر است در کنار کفش‌های طوسی از لباس‌های رنگ روشن، مثل: سفید و صورتی استفاده شود تا جلوه‌ای خاص را به شما بدهد. و در تیپ‌های اسپرت می‌توان از لباس‌های رنگ خنثی مانند مشکی، آبی یا سرمه‌ای در کنار این کفش‌ها استفاده نمود.

 

  • ست کردن کفش صورتی رنگ با لباس‌ها

کفش‌های صورتی رنگی جوان پسندانه است که هر دو کاربرد اسپرت و رسمی را پوشش می‌دهند، اگر قرار است از آن‌ها برای مراسم رسمی استفاده کنید، محدودیتی برای استفاده از لباس‌ها با رنگ‌های متفاوت کنار آن‌ها ندارید، البته لباس‌های رنگ سبز هارمونی جذابی در کنار کفش‌های صورتی در تیپ‌های مجلسی ایجاد می‌کنند. اما اگر قرار است در استریت استایل یا اسپورت استایل از کفش صورتی استفاده کنید بهتر است در کنار آن‌ها از لباس‌های طوسی و شلوارهای جین یا شلوارهای کتان مشکی و سورمه‌ای استفاده کنید. همچنین برای محیط اداری هم می‌توانید در کنار لباس‌های سفید و مانتوهای خاکستری از آن‌ها استفاده کنید.

  • ست کردن کفش سبز رنگ با لباس‌ها

اگر قرار است از کفش‌های سبز در استریت استایل استفاده کنید بهتر است آن را در کنار شلوارهای مشکی بپوشید، اما اگر قرار است از این کفش‌ها درمجالس بهره‌مند شوید بهتر است همراه با لباس‌هایی در دو طیف رنگی هم خانواده (زرد یا سبز روشن‌تر) و طیف رنگی متضاد ( نارنجی و بنفش) استفاده شود. مثلا لازم نیست آن لباس لزوما شلوار باشد، میتواند حتی یک شال نارنجی باشد.

 

  • ست کردن کفش بنفش رنگ با لباس‌ها

کفش‌هایی با این رنگ سازنده یک استایل جذاب و فاخر برای خانم‌ها خواهند بود. این کفش در مجالس بهتر است در کنار لباس‌هایی با رنگ‌های نزدیک به خود مانند صورتی یا ارغوانی استفاده شود و در تیپ‌های اسپرت با شلوار یا مانتوهای تیره رنگ و مشکی یا رنگ سفید استفاده شود.

  • ست کردن کفش زرد رنگ با لباس‌ها

کفش‌های رنگ زرد و طلایی جز درخشنده‌ترین، شادترین و چشمگیرترین کفش‌های رنگی هستند که بسیار بلد بوده و نسبت به کل تیپ شما بیشتر دیده می‌شوند لذا برای استفاده در تیپ‌های خیابانی توصیه نمی‌شوند و بهتر است از آن‌ها در مجالس و مراسم رسمی استفاده نمایید. در مجالس اما می‌توانید کفش‌های زرد را با لباس‌هایی تک رنگ و ساده با رنگ هم خانواده آن یعنی سبز و نارنجی و قرمز یا با لباس‌هایی با رنگ متضاد آن یعنی بنفش آبی و سرمه‌ای استفاده کنید.

 

  • ست کردن کفش قرمز رنگ با لباس‌ها

کفش‌های قرمز رنگ عنصری چشمگیر از استایل یک فرد است که سایر عناصر استایل فرد را هم تحت تاثیر درخشش خود قرار می‌دهد. در استایل‌های خیابانی برای تعدیل تیپ و سایر لباس‌ها از رنگ‌های تیره مشکی و سرمه ای استفاده می کنند. همچنین در استایل‌های رسمی و مجلسی از لباس‌های رنگ هم خانواده مانند صورتی و نارنجی استفاده کنید.

 

  • ست کردن کفش آبی رنگ با لباس‌ها

در استریت استایل‌ها امکان استفاده از کفش آبی پررنگ در کنار لباس‌های هم رنگ و هم خانواده خود مانند شلوارهای جین آبی استفاده شود. اما در مجالس علاوه بر استفاده از لباس‌های آبی رنگ می‌توان از لباس‌هایی با رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد هم استفاده نمود.
در کنار کفش‌های رنگ آبی روشن هم می‌توانید از لباس‌های هم طیف آن یعنی سرمه‌ای یا آبی لاجوردی استفاده کنید، همچنین لباس‌هایی با رنگ‌های سبز و زرد نیز مکمل خبی برای کفش‌های آبی روشن بوده و به خوبی با آن ست می‌شوند.

 

  • ست کردن کفش نارنجی رنگ با لباس‌ها

کفش‌های رنگ نارنجی سال‌هاست که جز مدهای پایه ثابت استایل‌های زنانه است و ترکیبی عالی با شلوارهای جین آبی رنگ می‌سازد. اگر هم می‌خواهید در مراسم از این رنگ از کفش‌ها استفاده کنید بهتر است در کنارشان از لباس‌های زرشکی و قرمز یا زرد و قهوه‌ای استفاده کنید.

 

با درج کردن تجربیات خودتان را در قسمت نظرات به ما در تکمیل این مطلب کمک نموده و به دیگران در تصمیم گیریشان برای ست کردن کفش و لباس کمک کنید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای جامع ست کردن رنگ کفش‌ و لباس‌ برای آقایان و خانم‌ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *