Aradچالش تعیین سایز کفش؛ آفلاین و آنلاین

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد نحوه صحیح اندازه‌گیری و تعیین سایز پا هنگام خرید کفش صحبت کنیم. با توجه به اینکه حضوری به خرید کفش بروید یا خرید آنلاین داشته باشید، نحوه اندازه‌گیری پا با هم متفاوت بوده و در هر کدام از این موقعیت‌ها، نکات و چالش‌هایی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم و در انتها نحوه تعیین سایز برای کفش‌های مجموعه آراد را آموزش دهیم.

 

افراد کفش را برای شرایط و موقعیت‌های مختلفی تهیه نموده و استفاده می‌کنند که هر کدام از این موقعیت‌ها ایجاب می‌کند آن کفش ویژگی مشخصی داشته باشد، اما برخی از ویژگی‌ها آنقدر اساسی و بنیادی هستند که در تمام انواع کفش‌ها باید وجود داشته و جزء ضروریات کفش هستند. یکی از آن شرایط و ویژگی‌ها تناسب اندازه کفش با سایز پا است. برای ایجاد این تناسب بین اندازه پا و شماره سایز کفش، شما باید ابتدا شناخت خوبی از پای خود پیدا کرده سپس مجموعه‌ای از اقدامات را هم برای تعیین اندازه پاهای‌تان مشخص کنید. در صورتی که سایز کفش انتخابی با سایز پا متناسب نباشد، حتی اگر بهترین و با کیفیت‌ترین کفش را هم تهیه کرده باشید متاسفانه هیچ گونه استفاده ای برای شما ندارد، بلکه در صورت استفاده ابتدا راحتی پاهای شما را تحت شعاع قرار داده سپس می‌تواند منجربه آسیب زدن به قسمت‌های مختلف بدن از جمله عضلات پا، زانوان، کمر و ستون فقرات شما هم شود.

 

 

نکاتی کلی در محاسبه سایز پا و کفش

  • سایز پاهیتان ثابت است یا متغییر

قبل از خرید کفش این موضوع را بررسی کنید که سایز پاهای‌تان نسبت به قبل ثابت مانده یا تغییر کرده؟ پاسخ این سوال به عوامل مختلفی از جمله شرایط سنی فرد و وضعیت سلامتی و آناتومیک پا مربوط می‌شود. اگر فرد در دوره سنی بلوغ باشد تغییرات سایزی بدن شدید بوده و گاه در طول چند ماه تا یک سال ممکن است پاها چند سایز بزرگتر شود، در دوره سنی تا 25 سال که موسوم به سن رشد می‌باشد همچنان امکان رشد و تغییر سایز پا برای افراد (چه خانم و چه آقا) وجود دارد، البته با سرعتی آرام و تغییراتی کم. اما معمولا بعد از این سن دیگر سایز پا متاثر از رشد اندام‌ها نشده و تغییری نخواهد کرد. اما در هر سنی حتی بعد از سن رشد هم گاهی اتفاقاتی مانند تغییر وزن‌های زیاد (بیشتر از ده کیلوگرم) ممکن است به تغییر اندازه سینه پا، حجم پنجه یا قسمت‌های دیگری از پا شود که در نهایت تغییر سایز پا و کفش را با خود به همراه دارد.

  • توجه به مناسب بودن طول و عرض کفش:

در تشخیص سایز مناسب کفش، ابتدا به طول کفش دقت داشته باشید و در نظر داشته باشید که وقتی پا به لحاظ طولی درون کفش قرار می‌گیرد آیا نوک انگشتان در تماس با نوک کفش قرار گرفته و تحت فشار است؟ یا انتهای کفش قسمت پشتی پا را تحت فشار قرار داده است؟ در این حالت‌ها طول کفش برای شما مناسب نبوده و نیاز به تغییر سایز کفش است اما اگر بعد از پوشیدن کفش در این دو نقطه احساس راحتی داشتید طول کفش برای شما مناسب است.

 

بعد از بررسی طول کفش باید راحتی عرض و پهنای کفش را سنجید. گاهی ممکن است طول کفش برای پاهای‌تان مناسب باشد اما وقتی کفش را می‌پوشید از کناره‌ها به پاهای شما فشار وارد می‌شود یا پنجه شما تحت فشار قرار ‌گیرد، این علائم هم نشان دهنده نامناسب بودن سایز آن کفش بوده و باید سراغ یک سایز دیگه بروید.

 

تذکر جدی: اینکه این فشارها را در نظر نگیریم، تا کم‌کم به آن عادت کنیم ممکن است منجربه آسیب‌هایی جدی برای شما گردد. توجه داشته باشید که دردهایی که شما در این شرایط و در قسمت پا متحمل می‌شوید ناشی از تغییر یافتن شکل و ساختار پاهیتان است و عادت کردن به این فشارها بی‌معنی است.

 

تذکر جدی‌تر! اینکه می‌گویند حالا شما همین را بپوشید به مرور زمان کفش جا باز می‌کند یک ترفند بازاریابی و فروش کجدار و مریز است. در بین کفش‌ها معمولا کفش‌های چرم طبیعی آن‌هم تحت شرایطی خاص و به میزان محدودی جا باز می‌کنند و اکثر کفش‌ها قابلیت تغییر سایز را ندارند. پس چیزی که به مرور تغییر می‌کند سایز کفش‌هایتان نیست سایز و پهنای پاهیتان است که جمع‌تر می‌شود. پس سراغ سایز کفشی بروید که از ابتدا پاهایتان در آن راحت باشد.

 

  • فرم پاها مکمل تعیین سایز مناسب

برای تهیه یک کفش راحت حتما در کنار انتخاب سایز مناسب باید فرم پاها را هم به درستی در نظر بگیرید و قالب کفشی متناسب با آن تهیه کنید. در غیر این صورت احتمالا با زهم در رسیدن به کفش راحت ناکام می‌مانید.

فرم و قالب پاها بر اساس اندازه انگشتان متفاوت بوده و به طور معمول به سه شکل زیر است: افرادی که انگشت شست پایشان بلندترین انگشت است، افرادی که انگشت دوم و سومشان بلندترین انگشتان پاست و افرادی که طول تمام انگشتان پاهایشان با هم برابر است و انگشتان پا شکلی اریب ندارند که هنگام خرید توجه به نوع قالب پاها هم مهم است. مثلا افرادی که انگشتان میانی‌شان بلندتر است نیاز به کفش‌های کشیده‌تری داشته تا فضای حرکت برای انگشتان پا فراهم باشد لذا ممکن است سایز کفش هم تغییر کند، یا افرادی که پنجه‌هایشان بزرگتر از دیگران است باید سراغ سایزهای بالاتر رفته یا کفش‌هایی با نوک گردتر انتخاب کنند.

 

  • منطبق نبودن شماره سایزها در کفش‌های مختلف

اینکه در کفش‌های قبلی شما، سایز مناسبتان مثلا عدد 42 بوده دلیل نمی‌شود در کفش بعدی‌تان هم لزوما شماره کفش‌تان 42 باشد. این موضوع به معنی تغییر سایز پاهای شما نیست، خیر؛ این اتفاق بخاطر متفاوت بودن قالب‌های اندازه‌گیری و سایزبندی در کفش‌ها و برندهای مختلف است.

 

نکات لازم برای تعیین سایز مناسب کفش در هنگام خرید حضوری

  • جوراب پوشیدن هنگام تعیین سایز کفش‌ها

هنگام تعیین سایز مناسب کفش برای پاها، حتما جوراب بپوشید، زیرا برای استفاده از کفش‌ها پوشیدن جوراب الزامیست. اگر قرار است برای فصول گرم کفشی تهیه کنید از جوراب‌های نازکتر استفاده کنید، اگر هم به دنبال تهیه کفش‌های زمستانی، بوت و نیم‌بوت هستید از جوراب‌های ضخیم یا در صورت استفاده، از جوراب‌های پشمی و کلفت هنگام تعیین سایز کفش استفاده کنید؛ شاید به نظرتان چندان در تعیین سایز مناسب تاثیرگذار نباشد اما کافیست امتحان کنید تا نظرتان صد و هشتاد درجه تغییر کند. حتی برای خرید کالج‌ها یا کفش‌هایی که ترجیح می‌دهید هنگام پوشیدنشان جورابها در پاهایتان دیده نشوند، می‌توانید از جوراب‌های ساق کوتاه استفاده کنید اما حتما بر اساس وجود جوراب سایز مناسب کفش‌تان را پیدا کنید.

 

  • غروب، بهترین زمان تعیین سایز کفش

سایز پاها در طول روز مقداری تغییر می‌کنند. معممولا سایز پاها در روز به خاطر انجام فعالیت‌های متفاوت و ایستادن روی پاها و در نهایت ورم کردن پایین پاها متغییر است به گونه‌ای که سایز پا اول صبح اندکی کوچکتر از حالت عادی بوده، تا انتهای ظهر و نزدیک به عصر بزرگتر از حالت عادی می‌شود و با فرارسیدن غروب به اندازه طبیعی و واقعی خود نزدیک می‌شود لذا بهتر است که غروب‌ها به خرید کفش بروید.

 

  • اندازه گرفتن هر دو پا

احتمال اینکه سایز هر دو پای شما با هم برابر نباشد وجود دارد بنابراین برای شناسایی مناسب‌ترین سایز کفش، شما باید هر دو پاهایتان را سایز کرده، هر دو لنگه کفش را بپوشید و در صورت وجود تفاوت سایز بین دو پا، کفش جدید را بر اساس سایز پای بزرگتر تهیه کنید.

 

  • ایستادن و راه رفتن با کفش

به پوشیدن کفش در حالت نشسته بسنده نکنید، زیرا این حالت به خوبی مناسب بودن سایز پاها را نشان نمی‌دهد، وقتی خم شده یا نشسته‌اید روی قسمت‌های پایینی پا فشار زیادی وارد شده و سبب پهن‌تر شدن پاهای‌تان می‌شود، لذا برای بدست آوردن اندازه دقیق پاها و رسیدن به سایز دقیق کفش‌ها باید بایستید و چند قدمی راه بروید تا ببینید با این سایز از کفش احساس راحتی دارید یا خیر.

  • بستن بند کفش‌ها

هنگام تهیه کفش‌های بند‌دار حتما بندها را ببندید و با کفش‌ها مقداری راه بروید، تا مشخص شود روی قسمت‌های بالایی و سینه پا یا قسمت‌های زیر پا مانند پاشنه فشاری وارد می‌شود یا خیر تا متوجه شوید در صورت لزوم باید سایز کفش را تغییر دهید یا خیر؟

 

 

نکات لازم برای تعیین سایز مناسب کفش در هنگام خرید آنلاین

شاید تصور کنید تعیین سایز مناسب برای کفش‌هایتان در خریدهای اینترنتی کار سخت و پیچیده‌ای است! اما این تصور کاملا غلط است! شما می‌توانید با چند دقیقه آموزش دیدن در فضای اینترنت به سادگی این کار را انجام بدهید.

در تمام دنیا در سه نوع کفش‌های مردانه و زنانه و بچگانه سه قالب عمده سایزبندی تحت عناوین قالب سایزهای آمریکایی، قالب سایزهای اروپایی و قالب سایزهای بریتانیایی وجود دارد و تولیدات و عرضه کفش‌ها در کشور ما هم غالبا بر اساس سایزبندی اروپایی انجام می‌شود لذا ما هم در اینجا نحوه تعیین سایز کفش در خریدهای اینترنتی را به این صورت آموزش می‌دهیم:

 

  • خط کشی دور تا دور پا

یکی از روش‌‌های اندازه‌گیری پا این است که شما یک کاغذ بزرگتر از پایتان را روی زمین گذاشته پاهایتان را روی آن قرار داده و نوک یک عدد خودکار را به محل اتصال اطراف پا با کاغذ بچسبانید و دور تا دور آن را با خط کشی مشخص کنید. حال با خط کش فاصله بین انتهایی‌ترین نقطه تا ابتدایی‌ترین نقطه شکلی که از پا ترسیم کردید را اندازه‌گیری کنید و عدد بدست آمده را در جدول زیر بررسی کنید. برای هر دو پا اینکار را انجام دهید و اگر اندازه یکی از پاها بزرگتر بود بر اساس اندازه آن پا سایز کفش را تعیین کنید.

  • خط کشی ابتدا و انتهای پا

در این روش پای‌تان را روی کاغذ گذاشته و با یک خودکار محل اتصال اخرین نقطه پا (پاشنه پا) را با کاغذ با کشیدن یک خط صاف و مشخص علامت‌گذاری کنید. سپس بزرگترین انگشت پا را که طول بیشتری نسبت به سایر انگشتان دارد در نظر گرفته و محل اتصال نوک آن انگشت را با کاغذ به وسیله یک خط صاف علامت‌گذاری کنید. حال با خط کش طول فاصله بین این دو خط را اندازه گرفته و عدد مشخص شده را با جدول زیر مقایسه کنید. برای هر دو پا اینکار را انجام دهید و اگر اندازه یکی از پاها بزرگتر بود بر اساس اندازه آن پا سایز کفش را تعیین کنید.

تذکر: مقدار خطای اندازه‌گیری در این روش‌ها بسیار ناچیز و حداکثر برابر 3 میلی‌متر بوده، به همین خاطر اعداد بدست آمده را به سمت پایین رند نکنید نهایتا به سمت بالا رند کنید تا در صورت اندک احتمال خطا هم چند میلی‌متری سایز برای پا بزرگتر می‌شود که با در نظر گرفتن کفی می‌توان این میزان را پوشش داد اما اگر کفش کوچک شود حتی به میزان چند میلی‌متر دیگر مناسب پا نخواهد بود.

برای اینکه بتوانید در خرید از فروشگاه اینترنتی کفش آراد تعیین سایز را به خوبی انجام دهید و خرید خوبی داشته باشید به نکات زیر توجه فرمایید:

-اگر در اندازه‌گیری یا تعیین ساز با ابهامی روبرو بودید کافیست از طریق تماس با قسمت پشتیبانی فروش کفش آراد یا ارسال پیام از طریق لینک زیر به اکانت واتس اپ ما، سریعا به کارشناسان فروش و پشتیبانی متصل شده و مشورت‌های لازم را دریافت نمایید.
اکانت واتس اپ پشتیبانی آراد

-اگر قبلا هم از مشتریان مجموعه و مصرف‌کنندگان کفش آراد بوده‌اید کافیست تا مدل و سایز کفش قبلی خود را به کارشناسان ما اعلام کنید تا سایز پای دقیق شما را تعیین کنند
-انتخاب سایز در نهایت از سمت خود مشتری انجام می‌گیرد اما بعد از ارسال کفش و امتحان کردن مشتری، در صورتی که سایز مناسب فرد نبود بازهم تحت شرایطی امکان تعویض کفش وجود دارد که برای اینکار کافیست با رفتن به صفحه شرایط بازگشت کالا در کفش آراد، از شرایط بازگشت و تعویض کفش آگاه شوید و اینکار را انجام دهید.
صفحه شرایط بازگشت کالا

 

تجربیات خود را از انتخاب سایز کفشتان در خریدهای اینترنتی، در قسمت نظرات بیان کنید تا سایر خریداران و مخاطبان هم بتوانند از تجربیات شما بهره‌مند شوند.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چالش تعیین سایز کفش؛ آفلاین و آنلاین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *