Aradمحبوبترین مدل‌های کفش چرمی آقایان (قسمت دوم)

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

این مقاله قسمت دوم و ادامه مقاله “محبوب ترین مدل های کفش چرمی آقایان” است که ضمن آن به معرفی چند مدل معروف دیگر از کفش های چرمی پرداخته شده و هر یک از این مدل ها را به خوبی توضیح و تفصیل می دهیم تا با آگاه سازی شما کمکتان کنیم تا مدلی که مناسب نیاز ها و سلایق شما هست را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. برای اینکار در مورد نوع طراحی هریک از این کفش ها و کاربرد های مختلف آن ها صحبت می کنیم.

 

در ادامه معرفی معروفترین مدل‌های کفش مردانه به مدل‌های زین اسبی می‌رسیم.

 

  • کفش‌های زین اسبی:

منشا نام گذاری این مدل از کفش‌ها لایه ای است که روی قسمت میانی و ابروی کفش‌های چرم دوخته شده و به علت تفاوت رنگش با بدنه اصلی شکلی شبیه به شکل زین اسب پیدا می‌کند. معمولا مدل زین اسبی روی کفش‌های آکسفورد پیاده می‌شود

کاربرد زین اسبی:

بیشتر در مجالس با تم کلاسیک و میهمانی‌های نیمه رسمی کاربرد دارد

  • کفش سرکلاهی:

این کفش هم معمولا با افزودن یک قسمت اضافه به نوک کفش که با حضور یک سایه تیره در قسمت نوک کفش که موجب زیبایی بیشتر کفش شده و البته به صورت یک خط جدا کننده هم می‌توان آن را در جلوی کفش تشخیص داد، که بیشتر شبیه به کلاه کفش بنظر می‌رسد. این مدل بیشتر روی کفش‌های آکسفورد و بروژ  پیاده می‌شود و کاربرد همان کفش‌ها را نیز دارد.

 

 

  • کفش لوفر:

این کفش‌ها جز کفش‌های راحتی بدون بند بوده ک وزن سبکی داشته، کفه های ضخیم و پهنی دارند و متناسب با نوع رنگشان هم می‌توانند رسمی باشند هم غیر رسمی. برخی از مدل‌های آن به شکل منگوله دار بوده که شکل جذاب و ویژه ای به کفش می‌دهد.لوفرها را هم به صورت چرم‌های دباغی شده و کامل و هم به صورت مخمل می‌توانید پیدا کنید.

کاربرد لوفر:

هرچه رنگ آن تیره تر و شکل آن ساده تر کاربرد رسمی‌تر پیدا می‌کند و می‌توان آن را با کت‌و‌شلوار ست کرد و هر چه رنگ آن روشن تر باشد کاربرد غیر رسمی پیدا می‌کند.

 

  • کفش کالج

این کفش شباهت زیادی با لوفر داشته تا جایی که برخی آن‌ها را یکی می‌دانند و جز کفش‌های راحتی است که در هر مکان و زمانی می‌توان از آن استفاده نمود. به دلیل نوع طراحی این کفش، جریان هوا به سادگی درون کفش در جریان قرار گرفته و از این کفش یک محصول مناسب تابستانی ارائه داده است. در طراحی کفش کالج معمولا یک سگک یا بندک تزیینی دیده یا گاهی آن را به شکل کاملا ساده و بدون اجزای اضافی پیدا می‌کنید.

کاربرد کالج:

کالج به راحتی با استایل‌های مختلفی از جمله جین و کتان ست شده و در هر دو استایل رسمی و غیررسمی نقش پررنگی ایفا می‌کند. در شرایط رسمی بهتر است از کالج‌های تیره رنگ براق‌ و ساده‌تر استفاده کرد و در استایل‌های غیر رسمی از کالج‌های روشنتر با تزیینات بیشتر استفاده نمود. از این محصول می‌توان در دانشگاه، خرید و مهمانی استفاده نمود.

 

  • کفش موکازین:

این کفش با توجه به نوع آناتومیش لقب غیررسمی‌ترین و راحتی‌ترین کفش مردانه را به خود اختصاص داده است. موکازین از لحاظ راحتی، راحت‌تر و غیر رسمی‌تر از کالج بوده و شباهت زیادی به کالج دارد. موکازین انعطاف بیشتری نسبت به کالج داشته و نرم‌تر از آن می‌باشد. در مورد تفاوت‌های موکازین با کالج هم باید بگوییم: موکازین از بافته شدن یک قطعه چرم یک‌تکه در بالای کفش به وجود می‌آید اما کالج از دوخته شدن چند تکه چرم حاصل می‌شود. کالج‌ها در قسمت پاشنه، پاشنه‌ای کوتاه دارند اما موکازین کفشی کاملا تخت و بدون پاشنه است.

 

  • کفش اسنیکر (کفش ورزشی):

اسنیکر به معنای راه رفتن بسیار آرام است و این نام به دلیل بسیار راحت بودن و مناسب پیاده روی بودن این کفش، انتخاب شده است. اسنیکر جز کفش‌های سبک غیررسمی و راحتی بوده و از آن با عناوین مختلفی مانند: کفش ورزشی، کفش باشگاه، کفش دویدن، کفش تمرین و میدتاپ یاد می‌‌شود.

کاربرد اسنیکر:

با توجه به راحتی این کفش از آن برای  پیاده روی دویدن و سایر ورزش‌ها استفاده می‌شود. البته اسنیکر علاوه بر موارد ورزشی برای استفاده روزمره یا حتی مهمانی‌های دوستانه هم گزینه مناسبی است.

 

 

  • کفش قایقرانی (boat)

این کفش از چند تکه چرم بهم دوخته شده تهیه شده و در مدل‌های بندی یافت می‌شود.این کفش بیشتر مخصوص هوای گرم بوده و معمولا بدون جوراب از آن استفاده می‌کنند. این کفش به لحاظ وزنی سبک بوده و انعطاف خوبی دارد.

کاربرد کفش قایقرانی:

این کفش در استایل‌های غیر رسمی و کژوآل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • کفش صندل:

این محصول کفشی کاملا غیر رسمی است که کاربردی روزانه داشته و بهترین گزینه برای جلوگیری از تعریق پا در آب و هوای گرم و تابستانی است. کفش‌های صندل در اطرافش دارای فضای باز بوده و به وسیله یک بند در پشت پا بسته می‌شود. اگر در هوای گرم تابستانی شما هم اولویت اولتان راحتی پاست، نه زیبایی؛ کفش صندل را به شما توصیه می‌کنیم. کفش‌های صندل در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد.

کاربرد صندل:

این محصول مناسب تیپ‌های اسپرت تابستانی است که حتما باید بدون جوراب استفاده شود.

 

 

  • چکمه ها (بوت‌ها):

این محصول مناسب با فصول سرد طراحی شده به گونه‌ای که به میزان زیادی جلوی نفوذ رطوبت به درون کفش را گرفته و با توجه به لبه های بلندش مانع از رسیدن سرما به پا می‌شود. چکمه‌ها (بوتها و نیم‌بوت‌ها) اغلب جنسی از نوع چرم یا جیر دارند که مدل چرمی آن زمانی که با رنگ مشکی همراه می‌شود برای شما استایلی رسمی و جذاب را به ارمغان می‌آورد و همراه مناسبی برای کت‌ها و بارانی‌های بلند شما می‌باشد.

بوت ها با توجه به نوع ساختشان کاربردهای متفاوتی نیز پیدا می‌کنند:

 

بوت چلسی:

رسمی‌ترین نوع بوت‌ها همین بوت چلسی است، و وجه تمایز آن ست‌پذیری بالای آن با تیپ‌های رسمی و غیر رسمی است. این محصول بی‌بند بوده، نوکی گرد داشته و تا مچ پای فرد بالا می‌آید که مجموعه این ویژگی‌ها از آن گزینه مناسبی برای فصول سرد می‌سازد. بوت چلسی طرح ها و رنگ‌های متفاوتی دارد که در این میان مدل‌های صیقلی آن مناسب تیپ‌های رسمی است.

بوت چوکا:

این بوت هم از نظر جنس از جنس چرم بوده و بوتی بند دار است. از لحاظ ابعاد در اندازه‌های بوت چلسی بوده و تا مچ پا بالا می‌آید. کاربرد این بوت بیشتر با شلوارهای پارچه‌ای و جین بوده و در استایل‌های نیمه رسمی یا غیر رسمی کاربرد دارد.

بوت مخصوص برف:

این محصول با توجه به نامش مشخصا مناسب مناطق سردسیر و برف خیز بوده و غالبا جنسی ضد آب دارد. قسمت درونی این بوت معمولا از پشم پوشیده شده تا بتواند از پا در برابر سرمای ناشی از برف محافظت کندو جلوی نفوذ آب به داخل بوت را بگیرد. این بوت به لحاظ اندازه بزرگتر از بوت چلسی بوده و بالاتر از مچ پا قرار می‌گیرد تا هنگام فرو رفتن در برف  مانع از داخل شدن برف به درون بوت شود.

اگر کفش چرمی مردانه معروفی را در نظر دارید که در این مطلب ذکر نشده باشد، آن مدل را در قسمت نظرات اضافه کنید تا در مطالب آینده به بررسی آن‌ها بپردازیم.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “محبوبترین مدل‌های کفش چرمی آقایان (قسمت دوم)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *