افزایش طول عمر کفش چرم قسمت دو

Aradرازهای افزایش طول عمر کفش چرم (قسمت اول)

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

قرار است در این مقاله به شما آموزش دهیم تا چطور حسابی به کفش های چرمتان رسیدگی کنید تا بتوانید طول عمر کفشتان را تا چندین برابر افزایش دهید و از خرید زود هنگام کفش جلوگیری نموده و اینگونه در هزینه های خود صرفه جویی کنید. این ترفندها و روش ها بسیار ساده و دم دستی بوده و نیاز به ابزار خاص یا هزینه سنگینی ندارد و شما به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

کفش، وسیله ای برای مراقبت از پا در برابر اشیاء و مکملی ویژه برای لباس‌های‌تان با تاثیرگذاری بالا روی ظاهر شماست. هرچه این قطعه نهایی زیباتر و جذاب‌تر، پازل ظاهر و تیپ شما هم جذاب‌تر… احتمالا شما هم مانند بسیاری از مردم برای مجالس رسمی و میهانی‌‌ها و قرارهای مهم‌تان، کفش چرم را به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت جذابیت ظاهری‌تان انتخاب می‌کنید.نگاه حضار یک مراسم رسمی را به فردی که کفش مناسب و سالم و زیبایی دارد با فردی که کفشی کثیف رنگ پریده یا آسیب‌دیده به پا کرده را قیاس نمایید، همین یک مورد چقدر در ذهنیت افراد نسبت به ما و بازخوردهای رفتاری‌شان تاثیرگذار است؟

احتمالا همه ما جذابیت را دوس داریم و ترجیح می‌دهیم جز دسته اول فرضیه بالا باشیم؛ اما تصورات غلط ما در مورد هزینه‌های بالای کفش چرم، ما را در این مورد با مشکل مواجه می‌کند: از نگاه برخی افراد برای داشتن کفش‌های چرم همیشه مرتب و زیبا لازم است ما طی دوره‌های زمانی کوتاه مدت با خرج هزینه‌های هنگفت اقدام به خرید یک کفش چرمی نو نماییم.

این تصور از اساس اشتباه است؛ درست است که قیمت کفش‌های چرم معمولا بیشتر از سایر کفش‌هاست اما با رعایت یک سری نکات مراقبتی می‌توانید کفش چرم را برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری نسبت به سایر کفش‌ها نگه داری و استفاده نمایید و در مخارجتان صرفه جویی‌کنید. در این مقاله قصد داریم تا رموز کاربردی نگه‌داری کفش‌ چرم را با شما در میان بگذاریم تا با رعایت این موارد بتوانید به سادگی طول عمر کفش چرم‌تان را چندین برابر کنید و از خرید زودهنگام کفش‌های چرم بی‌نیاز شوید. هرگز این مقاله را از دست ندهید.

 

کفش چرم با کیفیت

  • کفش مرغوب بخرید:

برای داشتن راندمان بالا در نگهداری و مراقبت از کفش‌های چرم، لازم است تا توجه مناسبی را به مواردی چون “انتخاب و خرید کفش” داشته باشیم. پس درهنگام خرید کفش چرم حتما به میزان کیفیت محصولاتان دقت فرمایید. بهترین توصیه برای اطمینان از کیفیت بالای چرمتان این است که از فروشگاه‌های معتبر و حرفه ای خرید نمایید. هرچه میزان کیفیت محصول بیشتر، راندمان مراقبت ونگهداری بالاتر و هرچه کیفیت پایین‌تر مراقبت و نگهداری از آن مدت زمان کمتری را ساپورت می‌کند؛ گاهی کیفیت برخی از محصولات چنان پایین است که با رعایت تمام موارد مراقبتی، کفش چرم بیش از پنج شش ماه دوام نمی‌آورد و فرد مجبور می‌شود مجددا هزینه تهیه کفش دهد. در هنگام خرید کفش چرم، علاوه بر دقت به کیفیت کفش‌ها حتما نوع دوخت و استحکام آن را هم در نظر بگیرید: اگر کفش دوخت مستحکمی نداشته باشد امکان باز شدن و از بین رفتن آن بالا می‌رود. پس هزینه اولیه برای تهیه کفش چرم مرغوب و با کیفیت یک نوع سرمایه‌گذاری ست و با حفظ کفش در طولانی مدت به کمک روش‌های مراقبتی زیر سبب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. ” هر گرانی بی دلیل نیست”

 

  • کفشی با اندازه مناسب بخرید:

اگر اندازه کفش چرم‌‌تان کوچکتر یا بزرگتر از حد استاندارد آن باشد هم پای شما را اذیت کرده و مجبور به تعویض کفشتان می‌کند هم خود کفش در اثر وارد شدن فشار زیاد آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نمی‌باشد. لذا در زمان مناسبی (عصرها) برای خرید کفش اقدام نمایید و هنگام خرید حتما کفش را پا کرده و در فروشگاه قدم بزنید تا مناسب بودن اندازه کفش برایتان محرز شود. مراقب باشید گول مقالات زرد و غیرعلمی تغییر سایز کفش در اینترنت را نخورید، بافت‌های چرم موجود در کفش ظرفیت کشسانی محدودی دارند و با این روش‌های غیر علمی تغییری نمی‌‌کنند، پس حتما سایز مناسب خود را در همان فروشگاه پیدا کنید.

 

 

پاشنه-کش-کفش

  • برخورد مناسب با کفش چرم:

دقت داشته باشید که کفش‌ها به یک روش تولید نشده‌اند پس نباید با آن‌ها به طور یکسان رفتار کرد. مراقبت و مواجهه با هر کفش باید متناسب با مواد تشکیل دهنده و نوع ساخت آن باشد. مثلا کفش چرم اصل محصولی مشتق شده از مواد ارگانیک و موجودات زنده است لذا در برخورد با آن باید با حساسیت بالایی رفتار کنید.
کفش‌های چرم خصوصا مدل‌های آفیشال‌تر آن مانند چرم‌های ورنی ممکن است در ابتدای خرید مقدار سفت و محکم هستند، در این مدت با لطافت با آن‌ها برخورد کنید، هنگام پوشیدن به لبه‌های کفش فشار نیاورید، لبه‌های پشتی را زیر پاهایتان فشرده نکنید، بندها را تا حد لازم شل کنید و پاهایتان را وارد کفش کنید؛ به جای اینکار از پاشنه‌کش استفاده نمایید. برای جا باز کردن کفش‌ها و نرم شدن بافت نوی چرم هم لازم است دو الی سه هفت اجازه دهید تا زمان بگذرد.

 

 

  • نظافت مناسب با کفش

کفش‌تان را به خوبی بشناسید و متناسب با مدل کفشتان آن را تمیز کنید: برای اینکار ابتدا باید نوع کفش چرم خود را تشخیص دهید: کفش‌های چرم یا دباغی و پرداخت شده‌اند مانند اکثریت کفش‌های چرم، یا پرداخت نشده اند مانند کفش‌های چرم جیر و نبوک. برای تشخیص دادن نوع کفش چرمتان راهکارهای مختلفی وجود دارد: شما می‌توانید هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر با پرسش از فروشنده نوع کفش را تشخیص دهید، یا با دیدن جعبه کفش یا برچسب داخل زبانه کفش به این موضوع پی‌ببرید.
هرکدام از این کفش‌ها فرچه‌ (برس) و واکس پولیشی متناسب با خود را دارند و با روش‌های متناسب با جنس و مواد اولیه شان تمیز می‌شوند. مثلا بعد از اینکه تشخیص دادید کفش‌ چرمی‌تان جز کفش‌های دباغی شده است با دیدن آلودگی‌ها مثل لکه‌های خاک و گل، می‌توانید با کشیدن یک برس یا فرچه نرم بر روی سطح چرم قسمت زیادی از آلودگی را برطرف نمایید؛

روش‌های کامل تمیز کردن کفش‌های چرم پرداخت شده را از اینجا بخوانید

 

یا در کفش‌های جیر وقتی لکه‌های سفت و سختی مثل چربی روئیت می‌شوند و با برس از بین نمی‌روند می‌توانید سراغ اشیا تیزی چون چاقو سوهان ناخن بروید: با استفاده از آب گرم یا بخار آب ناشی از اتو بخار بافت جیر را باز کرده و آماده پاکسازی نمایید سپس با کشیدن سوهان ناخن به یک سمت و با احتیاط کامل لکه برداری نمایید.

 روش‌های کامل تمیز کردن کفش‌های جیر را از اینجا بخوانید

 

در کفش‌های نبوک زمانی که کفش شما بیش از حد کثیف شده، ممکن است برس نبوک به تنهایی پاسخگوی محوکردن آلودگی‌ها نباشد؛ در این شرایط یک پارچه تمیز و مرطوب مکمل خوبی برای نظافت کفش شماست. در این روش ابتدا داخل کفش را با کاغذهایی بدون نوشته پرکنید تا هنگام دستمال کشیدن حالت ابتدایی خود را از دست ندهد.

روش‌های کامل تمیز کردن کفش‌های نبوک را از اینجا بخوانید

 

  • گرد و غبار، خاک و کفش‌های چرم:

از ماندن گرد و غبار روی کفش‌های چرم جلوگیری نمایید، غبار جذابیت و شفافیت چرم را از بین برده و در چرم‌های جیر و نبوک وارد بافت پرز مانند آن‌ها شده و کفش را کهنه نشان می‌دهد؛ لذا به محض دیدن گرد وغبارروی کفش‌های چرم، آن‌ها را با یک دستمال پارچه‌ای تمیز یا با استفاده از برس‌های مخصوص آن کفش محو کنید. در واقع شما با تمیز کردن کفش از گرد و غبار فقط باعث شفافیت کفش نمی‌شوید بلکه مانع از تخریب آن می‌شوید.

شما می‌توانید قسمت دوم و ادامه این مقاله را از اینجا بخوانید

 

شما از چه روش‌هایی برای افزایش طول عمر کفشتان استفاده می‌کنید؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رازهای افزایش طول عمر کفش چرم (قسمت اول)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *