Aradمعروفترین مدل‌های کفش چرمی آقایان (قسمت اول)

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

قصد داریم در این مقاله ضمن معرفی چند مدل معروف از کفش های چرمی آقایان، هر یک از این مدل ها را به خوبی توضیح و تفصیل دهیم تا با آگاه سازی شما کمکتان کنیم تا مدلی که مناسب نیاز ها و سلایق تان هست را بشناسید و از آن ها استفاده کنید. برای اینکار در مورد نوع طراحی بکار رفته در هریک از این کفش ها صحبت نموده و راجع به کاربرد های مختلف آن کفش ها به تفصیل صحبت می کنیم.

 

شما شهروند عصر بیست و یکم هستید: عصر ابزارهای تخصصی شده. در این عصر تقریبا برای تمام فعالیت‌ها و رخدادها، روش‌های تخصصی به همراه ابزارهای تخصصی تعریف شده تا افراد بتوانند با بیشترین اثربخشی کارهایشان را انجام دهند و کمترین آسیب را متحمل شوند. تا همین چند دهه پیش تقریبا تفاوت چندانی بین کفش‌های ورزشی، کفش‌های مجلسی، کفش‌های رسمی و کفش‌های با کاربرد روزمره شاهد نبودیم اما به تناسب تخصص‌گرایی در ابزار و وسایل برای همه کارها صنعت کفش هم دچار چنین تحولی شد و شما در حال حاضر شاهد انواع اقسام کفش‌ها متناسب با کاربردها آن‌ها هستید. همین امر روی سلایق مخاطبین صنعت کفش نیز تاثیر گذاشته و باعث شده افراد بر اساس نوع کاربرد و شرایط استفاده سراغ انتخاب کفش بیایند و این امر ما را برآن داشته تا در طی این مقاله محبوب‌ترین مدل‌های کفش مردانه را با ذکر نوع کاربرد و شرایط استفاده آن‌ها به شما عزیزان معرفی نماییم.
امیدواریم این مقاله راهنمای مناسبی برای خرید شما با توجه به شرایط مورد نظرتان باشد.

 

  • چند مورد جزیی اما بسیار مهم که قبل از خرید حتما باید رعایت کنید:

1-هنگام خرید کفش مردانه شرایط مکانی، زمانی و مناسبتی که قرار است از کفش استفاده نمایید را در نظر داشته باشید.

2-کفش بی کیفیت نخرید: درست است که تهیه کفش با کیفیت هزینه بر است و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی برای همه ممکن نیست که هر ساله یک کفش چرم با کیفیت و گران قیمت تهیه کنند اما می‌توانید با تهیه یک کفش با کیفیت بالا چندین سال از آن استفاده نمایید.
برخلاف تصور برخی، کفش بی کیفیت در طول زمان هزینه بیشتری را برای افراد به بار میآورد تا کفش‌های با کیفیت. به این موضوع دقت نمایید که طول عمر یک کفش بی کیفیت چندین برابر کمتر از یک کفش با کیفیت است و لازم است به همان میزان چندین بار کفش بی کیفیت بخرید.

3-کیفیت شرط لازم است، اما کافی نیست!
یک کفش با کیفیت بالا هم زمانی که سایزش مناسب شما نباشد و پاهایتان در آن راحت نباشد بعد از مدت کوتاهی باید کنارگذاشته شود. پس حواستان باشد علاوه بر در نظرگرفتن کیفیت و شرایط زیر، راحتی پاهایتان را حتما در نظر داشته باشید.

 

محبوب‌ترین کفش‌های مردانه چرم متناسب با کاربردشان:

 

 

کفش-آکسفورد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کفش آکسفورد:

این کفش توانسته عنوان رسمی‌ترین کفش مردانه را به خود اختصاص دهد. حضور این کفش آکسفورد در کمد کفش‌های هر مرد خوش‌پوشی اجتناب‌ناپذیر است.
از ویژگی‌های این کفش می‌توان به بندهای ساده و نازک آن که باعث ارائه محصولی ساده اما شیک می‌شود و همچنین پاشنه‌های تقریبا کوتاهش اشاره کرد.
محل پیدایش این کفش کشورهای بریتانیایی ایرلند و اسکاتلند بوده و علت محبوبیت این کفش با نام آکسفورد، استفاده زیاد این کفش توسط دانشجویان دانشگاه معروف آکسفورد لندن بوده است. رنگ مشکی و قهوه‌ای این کفش بیشترین کاربرد را در میان سایر رنگ‌های آن دارد.

شرایط استفاده:

اگر زیاد به مراسم‌ رسمی می‌روید؟ کت و شلوار زیاد می‌پوشید؟ شما هم زیبایی را در سادگی می‌بینید؟ اگر شرایط بالا را دارید کفش آکسفورد بهترین انتخاب پیش‌روی شماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کفش بروژ:

نام این کفش از کلمه  Brouguing مشتق شده و به تزیینات کفش که با سوزن بزرگ است اشاره دارد. کفش بروژ در سبک و استایل همه رده و هم خانواده آکسفورد بوده و تفاوت ظاهریشان در همان تزیینات سوزن کاری شده بروژ است. عنصر موثر در انتخاب بروژ یا آکسفورد، سلیقه شخصی افراد است که یا به دنبال کفشی تماما ساده می‌روند یا از تزیینات استقبال می‌کنند.کفش بروژ در چهار مدل: بروژ کامل، نیم بروژ، ربع بروژ و بروژ باله بلند وجود دارد.

کاربرد بروژ:

مزیت این کفش نسبت به آکسفورد این است که کفش بروژ علاوه بر لباس‌های رسمی با شلوار جین هم پوشیده می‌شود.

 

 

  • کفش دربی:

این کفش یکی از پر مخاطب‌ترین مدل‌های مردانه است. طراحی این کفش از آکسفورد ساده‌تر بوده، وصله های نگه دارنده بند کفش(ابروهای کفش) برخلاف کفش آکسفورد در کفش دربی آزاد هستند و بندهای آن در حالت آزادتری گره می‌خورد. کفش دربی سر کشیده و پنجه باریکی داشته و در میان کفش‌های رسمی جزو راحترین کفش‌ها هستند.کفش دربی علاوه بر چرم، از جنس جیر و کتان هم ساخته می‌شود و در مدل‌های جیر و کتانش از میزان رسمی بودن آن کاسته می‌شود.

کاربرد دربی:

این کفش انطباق خوبی با شلوار جین، استایل کتان و حتی شلوارهای پارچه‌ای اسپرتی مانند شلوار نود دارد و از آن کمتر همراه با کت و شلوار استفاده می‌کنند.

 

  • کفش بلوکر:

این کفش در بین کفش‌های رسمی شناخته شده و تا حد زیادی شبیه به کفش دربی بوده با این تفاوت که در بلوکر نسبت به دربی کمتر به جزییات پرداخته شده است. کفش دربی از چند تکه چرم با اندازه متوسط ساخته شده اما کفش بلوکر یک قطعه چرم یک‌تکه است که به شکل یک کفش طراحی شده و روی آن قسمت‌های چرمی و زبانه کفش دوخته شده است.

کاربرد بلوکر:

استفاده همراه با استایل رسمی

 

  • کفش سگک دار:

نقطه تمایز این کفش با سایر کفش‌ها در این است که به جای بند دارای کمربندی سگکی است که به دو حالت تک سگکه و دو سگکه تقسیم بندی می‌شود و این سگک‌ها توسط یک لایه اضافی به کفش متصل می‌شوند. حالت تک سگک آن کاربردی رسمی‌تر داشته و حالت دو سگک آن بیشتر حالتی کژوآل به خود می‌گیرد. این کفش هم جز کفش‌های رسمی محسوب شده و در مورد میزان رسمی بودن آن می‌توان آن را در رده‌ای میان کفش آکسفورد و کفش دربی قرار داد.یکی از ویژگی های جذاب و منحصربفرد این کفش این است که می‌توان آن را با سگک کمربند، بند ساعت مچی و حتی دکمه‌های سرآستین ست نموده یا به صورت مکمل از آن‌ها استفاده نمود.

کاربرد کفش سگک‌دار:

اگر به دنبال انتخابی نیمه رسمی با طراحی پیچیده هستید می‌توانید این کفش را در شرایط گسترده‌ای از محل‌کار گرفته تا میهمانی‌های نه چندان رسمی استفاده نمایید.

 

سایر مدل‌های معروف کفش‌های چرمی مردانه را در ادامه این مقاله و از اینجا بخوانید.

 

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معروفترین مدل‌های کفش چرمی آقایان (قسمت اول)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *