Aradمتداول‌ترین پرسش‌ها در حوزه کفش (به همراه پاسخ)

دسته بندی: مقالات وبلاگ
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
Share

در این مقاله قرار است در مورد پرتکرارترین سوالات مطرح شده در حوزه کفش صحبت کنیم. در این حوزه گاهی در مورد یک مطلب سوالات مختلفی از زوایای متنوعی پرسیده می‌شود که به علت تعدد سوالات جامع ترین سوال را مطرح نموده و پاسخی می‌دهیم که مجموعه‌ای از سوالات را پوشش دهیم. اگر شما هم سوالاتی در این حوزه دارید یا می‌خواهید به زودی کفش تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

کفش‌ها، یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات دست بشر است که در ابتدا با هدف مراقبت از پا در برابر محیط اختراع شده و امروزه جز جدا نشدنی تیپ و استایل تمام اهالی کره زمین است. این محصول متداول‌ترین پاپوش موجود در بین سایر پاپوش‌ها بوده که استفاده‌های فراوانی دارد. با توجه به کاربرد بالای کفش‌ها و تنوع بسیار بالا در طراحی و تولید این محصولات، انتخاب یک کفش به پارامترهای زیادی از جمله ماهیت کفش و سلیقه افراد برمی‌گردد و به همین خاطر سوالات بسیار زیادی را در مرحله انتخاب کفش، استفاده از آن و نگه داری‌اش به وجود می‌آید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که به دستمان رسیده و بر حسب تجربه از صدها مشتری حوزه کفش شنیده و دیده‌ایم را جمع آوری نموده و با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان حرفه‌ای مجموعه کفش آراد به آن‌ها پاسخگو باشیم؛ به این امید که کمکی به شما عزیزان و مخاطبان بوده باشد و کمی از ابهامات شما را در این زمینه‌ رفع کند.

  • بهترین جنس کفش چیست؟

در بین جنس‌های مختلفی از مواد اولیه (پلاستیک، پارچه، چرم مصنوعی، چرم طبیعی و …) که با آن‌ها کفش تولید می‌شود، بهترین و با کیفیت‌ترین جنس چرم طبیعی است که طی فرآیندی به نام دباغی بر روی پوست خام جانوران، ایجاد می‌شود. البته کفش‌های چرم با توجه به مرغوبیت جنسش نسبت به سایر کفش‌ها گرانتر هم هست.

  • ماندگارترین کفش‌ها، کدام کفش‌ها هستند؟

عوامل متفاوتی در طول عمر کفش‌ها موثر است که مهمترین آن‌ها جنس مواد اولیه، نوع بکارگیری و طراحی اجزای مختلف در کنار هم و در نهایت نوع مصرف و نگهداری از محصول است. در بین انواع کفش‌ها، چرم‌های طبیعی به دلیل ساخته شدن از پوست جانورانی چون گاو، بز، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل و … بافت بسیار مستحکمی داشته که در برابر تحمل دماهای سرد و گرمی که در طول سال میبینند و عوامل محیطی بسیار مقاومند و فرسوده نمی‌شوند؛ لذا می‌توان از این کفش‌ها به عنوان ماندگارترین کفش‌ها هم نام برد که در صورت استفاده صحیح و اصولی می‌توانید با خیال راحت تا چندین سال از آن‌ها استفاده نمایید.

  • چرا قیمت کفش‌های مجموعه آراد ( کفش‌های چرم طبیعی) گران است؟

برای محاسبه ارزشمند بودن قیمت هر کالا باید با خواص آن کالا و ویژگی‌هایش آشنا شوید. اگر بین قیمت و مزایای یک محصول تناسبی وجود نداشت آن قیمت غیرمنطقی و غیر منصفانه است، اما برخی از محصولات ویژگی‌های بارزی چون: کیفیت بالای مواد اولیه کالا، طراحی دقیق و علمی کالا، به روز بودن محصولات، ماندگاری بسیار بالای محصولات و … دارد که با پیاده‌سازی این ویژگی‌ها طبیعتا هزینه‌ها بالا می‌رود. ممکن است در اثر قیاس با محصولاتی دیگر به این نتیجه برسید که کفش‌های چرم طبیعی گران هستند، اما اینگونه برداشت‌ها چندان منطقی نیستند چون سایر کفش‌ها هرگز کیفیت، راحتی، ماندگاری و سایر ویژگی‌های کفش چرم طبیعی را ندارند.

  • پای من زیاد عرق می‌کند، برای بهبود این مسئله از چه کفشی استفاده کنم؟

در بسیاری از کفش‌های پلاستیکی و پارچه‌ای به علت عدم وجود یا میزان بسیار کم منافذ برای تردد هوا، دمای داخل کفش بالا می‌رود و پا گرم می‌شود و عرق می‌کند که خود این تعریق زیاد هم باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی مانند بو گرفتن زیاد کفش و ایجاد التهابات مختلف پوستی می‌شود؛ اما در کفش‌های چرم طبیعی به علت وجود منافذ طبیعی در سطح پوست جانوران هوای بیرون کفش به راحتی به درون کفش وارد شده، دما را تعدیل نموده و مانع از تعریق پا می‌شود.

  • کفش‌هایم زیاد کثیف می‌شوند، کدام کفش‌ها راحت‌تر تمیز می‌شوند؟

کافیست خودتان امتحان کنید، مقداری پارچه، پلاستیک و چرم را بگیرید و هرکدام را با مقداری خاک، گل یا آلودگی رنگی مانند گچ یا زغال کثیف کنید و ببینید کدام راحت‌تر پاک می‌شود! نتیجه این آزمایش شما را شگفت زده می‌کند: چرم علی‌رغم طبیعی بودن و داشتن حساسیت‌های خودش بسیار راحت‌تر و سریع‌تر تمیز می‌شود. به سادگی کشیده شدن یک برس تمیز یا یکی دوبار پارچه مرطوب و بعد از آن پارچه خشک روی محل آلودگی تمیز می‌شود.
برای تمیز کردن کفش‌های چرم از انواع آلودگی‌ها راه‌های بسیار ساده و سریعی وجود دارد که می‌توانید از طریق لینک زیر آن‌ها را بیاموزید. برای مطالعه مقاله چگونه کفش‌های چرم را تمیز کنیم روی اینجا کلیک کنید.

  • بهتر است کفش چه رنگی بخریم؟

اینکه رنگی بهتر از رنگ دیگر باشد بی معنی است، اما در مورد انتخاب رنگ کفش، باید به مواردی چون، سلیقه و علاقمندی‌های خودتان، دسته‌بندی و کاربرد کفش‌تان (رسمی، راحتی، اسپرت و…) و مزایا و معایب هرکدام از این رنگ‌ها توجه کنید و بر اساس این موارد انتخاب کنید. مثلا رنگ‌های تیره سخت‌تر کثیفی را نشان داده یا با طیف وسیع‌تری از رنگ لباس‌ها ست می‌شود یا رنگ‌های روشن‌تر تیپ شما را جسورانه‌تر، خاص‌تر و شاداب تر می‌کند.

  • کدام قالب‌های کفش سالم و مناسب بوده و کدام قالب‌ها آسیب زا هستند؟

قالبی از کفش سالم است که به توزیع متناسب و استاندارد فشارهای بیرونی و فشارهای ناشی از وزن بدن به تمام سطوح پا به طور یکسان بپردازد. یکی از قالب‌های نه چندان استاندارد که در صورت استفاده طولانی مدت به پاهای شما آسیب می‌رساند، کفش‌های پاشنه بلند است که باعث تجمع فشار ناشی از وزن در جلوی پا شده و آسیب‌هایی را به دنبال دارد. همچنین کفش‌هایی که نوک باریک دارند در اثر تجمع فشار روی انگشتان پا، قالب کلی و استاندارد پا را برهم می‌زنند و منجربه ایجاد مشکلاتی از قبیل بیرون زندگی استخوان پا و عوارضی مانند انگشت چکشی در پا می‌شوند. یا سفتی و تنگی بیش از حد قسمت پاشنه که می‌تواند منجربه ایجاد پینه و میخچه در پاشنه‌ها شود. باید از این قالب‌ها دوری نمود.
برای مطالعه مقاله کفش‌های استاندارد روی اینجا کلیک کنید

  • اولویت‌های‌مان در انتخاب و خریدن یک کفش چه چیز‌هایی باشد؟

قبل از هر چیز مشخص کنید که برای چه کاربردی کفش را تهیه می‌کنید تا دسته بندی کفش شما مشخص شود و میان محصولات همان دسته فقط جست‌و‌جو کنید. بعد از سال‌ها تجربه فعالیت تخصصی در تولید و فروش کفش، با اطمینان می‌گوییم اولویت اول‌تان راحتی باشد. اندازه، بدنه و کفی کفش را چک کنید که به زیاد سفت نباشند یا به یک نقطه از پا فشار نیاورند و مطمئن شوید پا و انگشتانتان در تماس با آن‌ها راحت باشد. کفشی که راحت نباشد، هرچقدر هم که بخاطر فاخر بودن و جذابیت و دوس داشتنی‌ بودن به دلتان نشسته باشد بعد از گذشت اندک زمانی پاهایتان را می‌زند. پس ابتدا از اینکه پاهایتان در کفش راحت است و فرم و قالب کفش مناسب شماست اطمینان حاصل کنید. حال سراغ ظاهر و مدل مورد علاقه‌تان بروید و در نهایت می‌توانید به جزییات و اجزای سازنده کفش دقت کنید.

  • آیا کفش های نامناسب به جز پا به قسمت های دیگر بدن هم آسیب می زنند؟

کفش‌های نامناسب آسیب‌های مختلفی را از پا تا سایر اندام‌های بالایی بدن سبب می‌شوند، مانند: نافرم شدن قالب و آناتومی پا، آرتروز زانوان، آسیب دیدن لگن و ایجاد مشکلات متعددی در قسمت‌های ستون فقرات و کمر

  • برای تمیز کردن کفش‌ها می‌توان آن‌ها را شست؟

کفش‌های پارچه‌ای را می‌توانید هم به مدت نیم ساعت در ماشین لباسشویی بشویید هم با مقداری محلول آب و مایع ظرفشویی و استفاده از مسواک، که راه دوم بهتر از استفاده از لباس شویی است. برای کفش‌های پلاستیکی هم می‌توانید با استفاده از محلول آب و صابون یا آب و شامپو و یک ابر و پارچه اقدام به شست‌و‌شوی کفش کنید اما در مورد کفش‌های چرم شست‌و‌شو را فراموش کنید. چه کفش‌تان چرم پرداخت شده باشد و چه چرم پرداخت نشده مانند جیر و نبوک ومیش باید از شست‌وشو با آب زیاد اجتناب کنید. برای تمیز کردن این کفش‌ها راه‌های ساده‌تری وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به لینک‌های زیر آن‌ها را بیاموزید.

برای مطالعه مقاله تمیز کردن کفش‌های چرم نبوک روی اینجا کلیک کنید.

برای مطالعه مقاله تمیز کردن کفش‌های چرم جیر روی اینجا کلیک کنید.

  • آیا کفش‌ها بعد از خرید و مدتی پوشیدن جا باز می‌کنند؟

احتمالا این تجربه را داشتید که برای خرید کفش به فروشگاهی رفتید و ظاهر یک کفش به دلتان نشست، اما کفشی که امتحان می‌کنید مقداری برای شما تنگ است و ممکن است به کناره‌های پای شما یا نوک انگشتانتان یا پشت پای‌تان فشار بیاورد، از طرفی هم بنا به دلایلی مانند عدم موجودی در انبار و فروشگاه، سایز بزرگتری از آن کفش وجود دارد. اینجاست که برخی از فروشندگان به کمک دلتان آمده و می‌گویند: همین را بردارید، بعد از مدتی کفش جا باز می‌کند! و اگر شما این اشتباه را مرتکب شوید به زودی با نتایج بد آن مواجه می‌شوید. اولا در میان کفش‌ها فقط کفش چرم آن‌هم به میزان بسیار کمی بزرگتر می‌شود آن هم از عرض نه از طول. این اتفاق هم طی انجام ترفندهایی مخصوص نه صرفا با پوشیدن کفش اتفاق می‌افتد. پس بهتر است از انتخاب چنین گزینه‌هایی صرف نظر کرده و سراغ انتخاب کفشی بروید که از همان ابتدا اندازه‌اش مناسب شما باشد و با آن راحت باشید.
ممکن است این ابهام برایتان پیش بیاید که اما خودمان از برخی افراد شنیده‌ایم که بعد از مدتی کفش مناسب پاهایشان شده، اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید؛ کفش مناسب پای این افراد نشده، پاهای این افراد مناسب کفش‌ها شده‌اند! یعنی قالب استاندارد پاهای این افراد از بین رفته و با شکل و اندازه کفش منطبق شده که بعدا منجربه درد و آسیب‌های استخوانی برای این افراد می‌شود.

  • برای بچه‌هایی که تازه راه افتاده‌اند کفش ساقدار مناسب است یا خیر؟

درست است که در ابتدای راه رفتن حفظ تعادل برای کودک سخت است و کفش‌های ساقدار به او برای حفظ تعادل کمک می‌کند اما بعد از گذشت دو سه ماه بهتر است که از این کفش‌ها صرف نظر کنید، با استفاده از کفش‌های بدون ساق برای حفظ تعادل کودک مجبور می‌شود به ساق خود فشار بیاورد و در نتیجه عضلات قسمت‌های ساق و تحتانی پا تقویت می‌شود و بعد از مدت کمی کودک به راحتی می‌تواند تعادل خود را حفظ کند. ضمنا استفاده طولانی مدت از کفش‌های ساق‌دار برای کودکان منجربه وارد شدن فشار اضافه به زانوان او می‌شود که در دراز مدت می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی در این نواحی شود.

  • آیا کفش‌ها و کتانی‌ها ضد آب می‌شوند؟

با پیشرفت تکنولوژی برندهای معروف قادر شده‌اند تا کتانی‌ها را با خاصیت ضد آب بسازند، اما برخی از کتانی‌ها با این خاصیت و شرایط ساخته نمی‌شوند که البته با اقداماتی راحت و ساده می‌توان آن‌ها را ضد آب کرد. مثلا یکی از روش‌ها این است که یک شمع برداشته و به دو نیم قسمت کنید و با قسمت شکسته شده پارافین شمع را مانند یک مداد شمعی روی تمام قسمت‌های کفش بکشید تا لایه‌ای نازک از پارافین روی لایه خارجی کتانی بنشیند، حالا کافیست سشوارتان را با باد گرم روشن کرده و چند دقیقه‌ای روی تمام نقاط کفش که به شمع آغشته است بگیرید؛ با این کار پارافین ها به حالت مذاب درآمده و به خورد منافذ موجود در کتانی می‌روند و بعد از سرد شدن در همانجا باقی مانده و آن منافذ را می‌پوشانند. اینگونه کفشتان به راحتی ضد آب می‌شود. در مورد کفش‌های چرمی اما جریان فرق می‌کند، این کفش‌ها کاملا ضد آب نیستند. یکی از ویژگی‌های ذاتی کفش‌های چرم منافذ موجود در آن‌ها جهت برقراری و تبادل هوا به درون کفش است که با ضد آب شدن این کفش‌ها، این خاصیت از بین می‌رود. پس باید از ضد آب کردن آن‌ها اجتناب کرد.

  • آیا لازم است من کفش طبی بپوشم؟ چه کسانی به کفش طبی نیاز دارند؟

اخیرا موجی در بین مردم راه افتاده که فکر می‌کنند در هر شرایطی که باشند کفش طبی برایشان مناسب‌تر از کفش معمولی است، اما آنچه که مسلم است کفش طبی برای شرایط ویژه و خاصی طراحی شده و برای افرادی که مشکلی در قسمت پاهایشان ندارند مناسب نمی‌باشد. از جمله مشکلاتی که با وجودشان نیاز به استفاده از کفش طبی است می‌توان به کالوس (سفت و ضخیم شدن پوست کف پا به خاطر سایش یا فشار زیاد)، بانیون (بیرون زدگی مفصل شست پا)، آسیب‌دیدگی رباط اتصال دهنده استخوان پاشنه پا به پنجه پا یا همان فاشیای پلانتار، صافی کف پا، یا درد ناشی از ایستادن زیاد در طول روز اشاره کرد.

  • آیا فقط بر اساس شماره سایز کفش قبلی، می توان برای سایز کفشی که می خواهیم بخریم، تصمیم گرفت؟

خیر. شماره کفش‌ها در برندهای مختلف و در دسته‌بندی‌های متفاوت با هم فرق دارند و لزوما یکسان نمی‌باشند. مثلا سایز 42 برند x لزوما برابر سایز 42 در برند y نمی‌باشد.

  • آیا ما هم می‌توانیم کفش چرم اصل را از چرم غیر اصل تشخیص بدهیم یا فقط از یک متخصص بر می‌آید؟

اتفاق به سادگی امکان‌پذیر است. به سادگی مطالعه و یادگیری یک مطلب که بیش از ده دقیقه از شما وقت نخواهد گرفت اما به دلیل مفصل بودن، بیان آن مطلب خارج از حوصله این مقاله است. شما می‌توانید برای یادگیری این آموزش و مطالعه مقاله راهکارهای تشخیص کفش چرم اصل از کفش چرم غیراصل، روی اینجا کلیک کنید.

  • گاهی در اثر برخورد با اشیا یا سطوح سفت و سخت خطی روی کفش چرم می‌افتد، آیا قابل ترمیم است؟

خیر. در صورتی که رویه بالایی چرم بر اثر برخورد با سطوح پوسته یا کنده شود قابل ترمیم نمی‌باشد.

  • برای خرید کفش بهتر است اینترنتی اقدام کنیم یا حضوری؟

اینکه کدام یک از روش‌ها برای خرید کفش مناسب شماست تا برای آن اقدام کنید، کاملا به نگرش و سبک زندگی خودتان بستگی دارد. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب زیادی دارد که با قیاس این موارد می‌توانید به این نتیجه برسید که از کدام روش استفاده کنید. برای مطالعه و قیاس دقیق و کامل این دو روش خرید و بررسی مزایا و معایب هر کدام کافیست مقاله ” کفش را حضوری بخریم یا اینترنتی” را با کلیک کردن بر اینجا مطالعه کنید.

  • آیا کفش چرم فقط مخصوص مراسم رسمی و مجالس است؟

خیر. کفش چرمی متناسب با نوعی طراحیش در تمام دسته‌بندی‌های کفش‌ها قابل اعمال شدن است. یعنی هم علاوه بر کفش رسمی چرمی، کفش اسپرت چرم، کفش راحتی چرم، بوت و نیم‌بوت چرم و حتی صندل چرم داریم که متناسب با نیازها و استفاده در شرایط مختلفی است که صرفا به مراسم و مجالس هم محدود نمی‌شوند.

  • چطور بوی بد کفش‌مان از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد کفش روش‌های زیادی وجود دارد که اجرای اکثر آن‌ها هم بسیار کم هزینه و ساده هستند. مثلا:
چای سیاه ماده‌ای به نام تانین دارد که قدرت خوبی در مبارزه و از بین بردن باکتری‌های مضر پا دارد. با استفاده از چای سیاه به دو صورت می‌توان برای از بین بردن بوی کفش و پا استفاده کرد. یک راه این است که مقداری چای سیاه دم کرده با مقداری آب گرم ترکیب کنید واجازه دهید به دمای متعادل برسد حال می‌توانید با آن پاهای خودتان را بشویید یا پاهای‌تان را به مدت یک ربع در این محلول قرار دهید تا از باکتری‌ها تمیز شود. راه دیگر هم این است که چای را بعد از دم کشیدن و ترکیب کردن با آب جوش ( یا استفاده از چای کیسه‌ای) اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه خنک شود، سپس آن را به درون ظرفی منتقل کنید و آن را درون کف قرار دهید تا بوی بد درون کفش را از بین ببرد.

برای مطالعه روش‌های دیگر از بین بردن بوی بد کفش‌ها روی اینجا کلیک کنید.

  • طول عمر مفید کفش های چرم چقدر است؟

پاسخ این سوال دقیقا به نوع دسته‌بندی کفش، میزان مصرف شما از کفش و میزان توجه و مراقبت شما از محصول باز می‌گردد. مثلا اگر کفش شما کفش رسمی بوده و فقط در موقعیت‌های رسمی و مجالس از آن استفاده می‌کنید طول عمر بیشتری نسبت به کفش چرم روزمره‌ای دارد که هر روز پوشیده می‌شود. اما به صورت کلی می‌توان گفت ماندگاری این کفش‌ها بالا بوده و در صورت انجام اقدامات نگه‌داری و مراقبت می‌توانید تا چند سال از این محصولات به راحتی استفاده نمایید.
برای مطالعه انواع روش‌های نگه‌داری و افزایش طول عمر کفش چرم روی اینجا کلیک کنید.

  • این درست است که کفش های چرم بعد مدتی فاسد شده شکل و شمایلشان بر می‌گردد یا بو می‌گیرند؟

خیر. تمامی کفش‌های چرم طی فرآیندی به نام دباغی از حالت فسادپذیری خود خارج شده و به محصولی مقاوم و مستحکم و بادوام تبدیل شده و سپس در صنعت کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مناسب ترین جنس چرم برای کفش های چرمی چیست؟

برای قسمت رویه و بیرونی کفش بهترین چرم، چرم گاوی یا شتر مرغ است که استحکام بالایی داشته زیبایی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. اما برای قسمت داخل و آستر کفش که در ارتباط مستقیم با پوست پا است بهترین چرم بکار رفته چرم دام‌های کوچکتر است که بسیار لطیف‌تر و سازگارتر با پوست‌اند. مانند چرم بزی.

  • آیا مجموعه آراد محصولی به جز کفش تولید می‌کند؟ خیر

  • سوالات متعدد و گوناگونی در مورد نمایندگی و عاملیت فروش مجموعه آراد بود:

ابتدا باید به تفاوت بین نمایندگی و عاملیت فروش پی ببرید. نمایندگی فروشگاهی است که صرفا محصولات مجموعه آراد را به فروش می‌رساند و به علت حساسیت‌های ما در کار، ارزان نبودن محصولات‌مان، شرایط تسویه و … کمتر کسی این امکان را دارد که قادر به تحویل گرفتن نمایندگی شود. نمایندگی مرکزی آراد واقع در بازار تهران می‌باشد که با کلیک روی اینجا و رفتن به بخش ارتباط با ما می‌توانید به آدرس دقیق و شماره تماس آن دست پیدا کنید. اما عاملیت فروش به فروشگاه‌هایی گفته می‌شود که در کنار فروش محصولات برندهایی دیگر اجازه فروش محصولات برند آراد را هم اخذ می‌کنند. خبر خوب اینکه در حال حاضر چندین فروشگاه از شهرهای مختلف در حال دریافت عاملیت فروش از مجموعه آراد هستند.

  • آیا تنوع مدل‌های اسپرت مجموعه آراد محدود است؟

خیر. کافیست با کلیک بر روی لینک روبرو خودتان لیست محصولات اسپرت مجموعه آراد را مشاهده کنید.

اگر سوالی برای شما عزیزان در مورد کفش چرم طبیعی وجود دارد که در لیست بالا مشاهده نکردید، کافیست آن را در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ‌گو باشیم.

برچسب ها :

Aradاخبار و مقالات مرتبط

Aradنظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “متداول‌ترین پرسش‌ها در حوزه کفش (به همراه پاسخ)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *